مشهد

طرح بزرگ ضیافت‌علوی در حاشیه شهر مشهداجرا می‌شود

عید غدیر

مسئول مجمع خادمین ۱۴ معصوم مشهد گفت: همزمان با عید سعید غدیرخم، طرح بزرگ ضیافت‌علوی در حاشیه شهر مشهداجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل ملایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن عید سعید غدیر، طرح بزرگ ضیافت علوی با طبخ و توزیع هفت‌هزار پرس غذای گرم در حاشیه شهر برای نخستین بار در مشهد اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: این هفت هزار پرس غذا به همت جمعی از خیران، مردم نیکوکار و اعضای مجمع خادمین ۱۴ معصوم (ع) با هدف پاسداشت واقعه غدیر و گرامی‌داشت سنت ائمه اطهار(ع) مبنی بر اطعام مؤمنان در روز عید غدیر، در بین محبان امیر‌المؤمنین و ساکنان شهرک‌های شهید رجایی و باهنر توزیع خواهد شد.

مسئول مجمع خادمین ۱۴ معصوم مشهد درباره این طرح گفت: طرح بزرگ ضیافت علوی با طبخ و توزیع هفت هزار پرس غذای گرم در روز عید غدیر نخستین بار است که در مشهد اجرایی می‌شود و امیدواریم با حمایت خیران و نیکوکاران بتوانیم در سال‌های آینده این طرح را گسترش دهیم.

وی افزود: در برخی از شهرها مانند اصفهان، اهواز و تهران این طرح برگزار می‌شود و امسال برای نخستین بار در مشهد طرح ضیافت بزرگ علوی در روز عید غدیر به همت مجمع خادمین ۱۴ معصوم اجرا و با کمک‌های مردمی و همت خیران هفت هزار پرس غذای گرم در شهرک‌های شهید رجایی و باهنر و مناطق اطراف این دو شهرک بزرگ در حاشیه شهر پخت و توزیع می‌شود.

ملایی بیان این‌که هدف از اجرای این طرح بزرگ، آغاز فصلی نو در انجام کارهای خیرخواهانه است، گفت: اطعام مؤمنان در روز عید غدیر ریشه در سنت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارد.

وی با اشاره با اشاره به آثار و برکات اطعام در روز عید غدیر خم، گفت: امام صادق(ع) در روایتی بیان می‌کنند که «غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک‌میلیون پیامبر و صدیق «در رأس آنها خود ائمه معصومین» و یک‌میلیون شهید «در رأس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا» و یک‌میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.

مسئول مجمع خادمین ۱۴ معصوم مشهد با بیان اینکه البته به همت این مسجد و مجمع همه ساله جشن بزرگ غدیر در شب عید غدیر در میدان اصلی پورسینا (بازه شیخ) برگزار می شود یادآور شد: در کنار جشن بزرگ غدیر، طرح بزرگ ضیافت علوی در روز عید غدیر آغاز فصلی نو در گرامی‌داشت عید سعید غدیر است و امیدوارم در سال‌های آینده بتوانیم تعداد این غذاها را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نقطه مطلوب در این طرح طبخ و توزیع ۱۱۰ هزار پرس غذای گرم در روز عید غدیر و اطعام مؤمنان است که امیدوارم با یاری خدا و همت خیران در سال‌های آینده ۱۱۰ هزار نفر از مؤمنان در روز عید غدیر اطعام شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا