مشهد

طرح جامع نورپردازی شهر مشهدمقدس به تصویب می‌رسد

حسین نژاد

معاون معماری شهرداری مشهدمقدس گفت: طرح جامع نورپردازی شهر مشهد با حمایت کمیسیون عمران شورای شهر مشهد به صورت کلی ارائه شده و امیدواریم مورد تصویب قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر امروز در همایش نور و معماری که در محل موزه بزرگ خراسان برگزار شد، اظهار داشت: طرح جامع نورپردازی شهر مشهد با حمایت کمیسیون عمران شورای شهر مشهد به صورت کلی ارائه شده و امیدواریم مورد تصویب قرار گیرد چراکه زیباسازی منظر و سیمای شهری نیازمند تدوین قانون است.

وی افزود: در طرح نورپردازی شهر مشهد که برای نخستین‌بار در کشور تصویب می‌شود مناطق مختلف براساس ظرفیت‌ها درجه بندی و نورپردازی می‌شوند.

حسین نژاد با اشاره به اینکه طرح‌های تفصیلی از طرح جامع نورپردازی باید به صورت نقشه راهنما برای شهروند ارائه شود تصریح کرد: ضابطه‌ها در قالب قانون مدون باید به شهروندان اعلام شود تا در هنگام تحویل پروانه ساختمانی ظرفیت‌های نورپردازی منطقه و بنا نیز در نظر گرفته شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد با بیان اینکه طرح مذکور از سال 83 مورد بازنگری قرار گرفته اما هنور تصویب رسمی نشده است افزود: طرح‌های تفصیلی جدید ما در قالب این طرح پاسخگوی نیاز مردم است و از فرار سرمایه‌ها جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری نیازمند هدف‌گذاری با نگاهی همه‌جانبه است بنابراین در تقویت زیرساخت‌ها باید براساس نیازهای بشر براساس یک زندگی خوب و مدرن باشد و در همین راستا علاوه بر توجه مبلمان شهری و نورپردازی، در فعالیت‌های کلان خط 2 و 3 قطار شهری مشهد در حال اجرا است و حدود 7 کیلومتر از خط 2 قطار شهری در چندماه آینده به بهره برداری رسیده و افتتاح می‌شود.

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه تقویت ظرفیت پیاده‌محوری و زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی از اولویت‌های اصلی شهرداری است گفت: کلانشهری با ویژگی‌ها و ظرفیت‌های مشهد باید در قالب طرح‌های جامع نیز درخواست شهروندان را براساس پیشرفت‌های روز دنیا پاسخ دهد و در این راستا تقویت فرهنگ پیاده‌محوری و زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی از اولویت‌های اصلی شهرداری مشهد است.

وی با اشاره به اینکه بخش نرم افزاری و پشتیبانی مطالعاتی در مقیاس شهری عملکرد اصلی معاونت شهرسازی و معماری است اظهار داشت: 38 میلیارد تومان از اعتبارات 9600 میلیارد تومانی شهرداری مشهد به معاونت شهرسازی و شهرداری تعلق دارد که اتمام پروژه‌های پارک خورشید، کوهسنگی و غیره از برنامه‌های مدنظر ما در سال جاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + یازده =

دکمه بازگشت به بالا