مشهد

طرح جریمه خودرو‌های متوقف در پیاده‌رو‌های مشهد آغاز شد

رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: مرحله آزمایشی طرح جریمه خودرو‌هایی که در مسیر‌های دوچرخه و پیاده‌رو‌ها توقف می‌کنند، به پایان رسید و این طرح در همه نقاط شهر اجرا می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ حمیدرضا دهنوی افزود: طبق مصوبه کمیته انضباط ترافیکی مشهد، طرح انضباط ترافیکی در هفته‌های اخیر در مسیر بلوار امامت تا بلوار معلم در منطقه ۱۱ به صورت آزمایشی اجرا شد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح که از امروز به مدت یک هفته در تمام مناطق شهری اجرا خواهد شد، در مرحله نخست پلیس به خودرو‌هایی که تخلف کرده و در پیاده‌رو‌ها و مسیر‌های دوچرخه پارک کرده‌‍ باشند، تذکر می‌دهد.
رییس پلیس راهور خراسان رضوی اضافه کرد: در این یک هفته اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی لازم از طرق مختلف نظیر نصب بنر در سطح شهر انجام می‌شود و پس از آن طبق قانون خودرو‌های متخلف جریمه خواهند شد.

سرهنگ دهنوی گفت: در این طرح جریمه ۴۰۰ هزار ریالی برای متخلفان اعمال خواهد شد و امیدواریم با اجرای این طرح احترام به حقوق عابران پیاده و دوچرخه‌سواران نهادینه شود.

عدم برخورد پلیس موجب شده است برخی از شهروندان مشهد، فضای محدود پیاده‌رو‌ها را به توقفگاه خودرو‌های خود تبدیل کنند، که این وضعیت رهگذران و به خصوص کودکان و سالمندان را برای تردد دچار مشکل کرده است.
روزانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو سواری در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد تردد می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + شش =

دکمه بازگشت به بالا