مشهد

طرح ساماندهی کارگران روزمزد گذرهای شهری در مشهد اجرا می‌شود

resized_1444467jpg

شناسایی و آموزش در قالب ساماندهی کارگران و ارائه خدمات بیشتر از جمله بیمه و افزایش تعداد روزهای بیشتر کار در قالب سازماندهی، نیازمند همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های متولی است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد از اجرای طرح ساماندهی کارگران روزمزد گذرهای شهری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، احمد محبی در خصوص برگزاری دومین جلسه ساماندهی کارگران ساختمانی و روزمزد گذرهای شهری مشهد بیان کرد: در حال حاضر حدود ۶۲ هزار کارگر در گذرهای شهری مشهد با عنوان کارگر ساختمانی که درآمد روزانه‌شان بستگی به شرایط آب و هوا دارد، در انتظار کار هستند و دستمزد مشخص و بیمه ندارند.
وی افزود: به همین منظور مدیران شهری درصدد برآمده‌اند تا طرح مناسبی برای ساماندهی و سازماندهی این کارگران ارائه کنند.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد با تاکید بر ضرورت شناسایی این افراد و برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: با تحقق این مهم، کارفرمایان باید کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای را در پروژه‌های خود به کار گیرند.
محبی تصریح کرد: همچنین در این جلسه بر راه‌اندازی عمران‌سراها و انجام پیگیری‌های لازم به ‌منظور بیمه کارگران ساختمانی مورد بررسی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: علاوه بر طرح‌های ساماندهی کارگران فصلی، در این جلسه بدمنظری معابر به دلیل حضور کارگران در گذرهای شهری، مشکلات امنیتی ناشی از حضور افراد سابقه‌دار در پوشش کارگر به منظور شناسایی موقعیت مکانی و اجرای نقشه سرقت و عدم تمرکز و صحت اطلاعات موجود در این زمینه بررسی شد.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد در خصوص ساماندهی کارگران روزمزد گفت: شناسایی و آموزش در قالب ساماندهی کارگران و ارائه خدمات بیشتر از جمله بیمه و افزایش تعداد روزهای بیشتر کار در قالب سازماندهی، نیازمند همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های متولی است تا کارفرمایان بتوانند با خیالی راحت نیروی روزمزد مورد نیاز خود را تامین کنند و کارگران نیز از اشتغال خود مطمئن باشند.
شایان ذکر است، در این جلسه رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی مشهد، نمایندگان سازمان تامین اجتماعی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و فرماندهی نیروی انتظامی مشهد نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 8 =

دکمه بازگشت به بالا