مشهد

طرح شورا برای مولدسا زی زمین‌های کوچک مقیاس

روزگذشته پانزدهمین جلسه علنی شورای شهرمشهد با پنج دستورکار برگزار شد که اعضای شورا در مهم ترین دستور کار، طرح مشارکت، فراوری و مولدسازی زمین های کوچک مقیاس را تصویب کردند. به گزارش «خراسان رضوی»، رئیس شورای شهر مشهد ضمن تبریک روز دانشجو گفت: دانشجویان روحیه مطالبه گری دارند و شورای شهر از این روحیه  استقبال می‌کند. در عرصه مدیریت شهری دانشجویان می توانند تاثیر گذار باشند همان گونه که در دوران تحریم تاثیر گذار بوده اند.
اختلاف نظر ۲عضو شورا درباره تغییر معاون عمران
در ادامه رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر در نطق پیش از دستور خود ضمن اشاره به تغییر معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد و تقدیر از تلاش های کاظمی معاون سابق گفت: عزل و نصب و تغییر مدیران و معاونان شهرداری حق و تکلیف شهردار است و بنابر مسئولیت باید همکارانی را انتخاب کنند. باید در این تغییرات توجه ویژه ای به شأن، جایگاه اجتماعی و کسوت این افراد شود، تغییرات مدیریتی بدون توجه به این نکات آسیب های فراوانی را در حوزه شهر ایجاد می کند که نه در شأن شورای انقلابی و نه شهردار انقلابی است. فرهمندی افزود: برای معاون جدید عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد آرزوی موفقیت داریم، معاون جدید شهردار حتما برنامه های شورا و شهرداری را مطالعه کرده و با نگاه شهردار مشهد و شورای شهر در حوزه مدیریت شهری آشنا شده است و مطمئنیم با توان مدیریتی که دارد دوره مدیریتی موفقی را خواهد داشت. وی افزود: توصیه ای به وی دارم مبنی بر این که نقش منابع انسانی درحوزه عمران و حمل و نقل و ترافیک بسیار اساسی است و خواهشمندیم به مسئله منابع انسانی نگاه ویژه داشته باشد و همچنین همراه سازی همکاران را در دستور کار قرار دهد. وی گفت: به همه، به ویژه شهردارمشهد و تیم همراه توصیه می کنم انتصابات حتما بر مبنای برنامه ها انجام شود و درخواست داریم نگاه ها صرفا بر اساس نگاه هدف گذاری و تعهداتی که به مردم دادیم باشد و لاغیر، تا خدایی نکرده شائبه ای به وجود نیاید، خواهش بنده این است جلوی انتصابات غیرفنی محکم بایستند و متناسب با همان عملکرد انقلابی که از شهردار انتظارداریم این مسیررا پیش ببرند.
پس از نطق پیش از دستور فرهمندی، دبیریان رئیس کمیسیون اقتصادی شورا گفت: از هیئت رئیسه شورا در خواست دارم اگر احتمالاً در رفتار اعضای شورای شهر شائبه دخالت در امور اجرایی شهردار و مدیریت شهری دیدند تذکر دهند، هیچ کسی در شهرداری تضمین نداده است که همه مدیران همیشه مدیر، تغییر نکنند. چرا به تغییرات شائبه سیاسی می دهیم؟ وی افزود: این که یک معاون شهردار با وجود تمام زحماتی که کشیده است  به محض این که اطلاع پیدا کند، قرار است تغییر کند، شروع به شائبه و تفرقه افکنی بین اعضای شورا کند، این کار صحیحی نیست و از هیئت رئیسه شورا می خواهم در این خصوص تدبیر لازم را بیندیشند.
در ادامه طهوریان عسکری با اشاره به حاشیه ایجاد شده در یکی از برنامه های صدا و سیما در روزهای گذشته مبنی بر توهین یکی از مهمانان برنامه به مردم مشهد، گفت: اگر چه فرد مدنظر عذر خواهی کرد اما صدا و سیما باید دقت نظر لازم را در این زمینه داشته باشد.
تغییر نام چند معبر و یک میدان به نام شهدای گران قدر
تصویب لایحه نام گذاری چند معبر و یک میدان به نام شهدای گران قدر اولین مصوبه این جلسه شورای شهر مشهد بود. بر اساس این مصوبه، معبر شهید فرامرز عباسی ۳۰٫۲ به نام شهید احمد یزدی، معبر امتداد خیابان جهاد در منطقه ۸ به نام بانو سیده فاطمه خاموشی طاهایی، معبر پیروزی ۲/۲ به نام شهدای یگان ویژه، معبر نسترن یک در شهید فکوری ۱۹  به نام امیر سرتیپ منوچهر کهتری و میدانی واقع در بولوار کشاورز به نام شهید مدافع حرم، حسین محرابی تغییر نام یافت. همچنین نام معبر فرعی امام خمینی(ره) ۵۰  نیز با حفظ شماره به پست تغییر کرد.
جزئیات طرح مولد سازی زمین های کوچک مقیاس
دومین مصوبه شورای شهر مشهد تصویب طرح مشارکت، فراوری و مولد سازی زمین های کوچک مقیاس بود. براساس این مصوبه «شهرداری مشهد مکلف است درخصوص ارائه لایحه شیوه نامه مشارکت، فراوری و مولد سازی زمین های کوچک مقیاس با در نظر گرفتن شرایط موجود در مصوبه ظرف مدت حداکثر دو ماه از لازم الاجرا شدن این مصوبه اقدام کند.» در حاشیه این جلسه، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در تشریح این مصوبه گفت: در زمین های بزرگ مقیاس، صرفه های اقتصادی تعریف می شود ولی در زمین های کوچک مقیاس اقداماتی باید انجام می‌شد تا از خام فروشی این زمین ها جلوگیری شود لذا ما تکلیف کردیم شهرداری مشهد لایحه ای را در دستور کار قرار دهد و مولد سازی کند. حسامی افزود: یکی از رویکردهای جدید این است به نحوی برنامه ریزی شود که طرح ها  با مشارکت شهروندان انجام شود و  شهروندانی که زمین‌های کوچکی در مناطق مختلف دارند تا حد ممکن زمین های شان را با هم تجمیع کنند و ساخت و ساز صورت ‌گیرد، در این میان شهرداری پروانه رایگان صادر می‌کند. در این طرح ها یا ساخت توسط شهروندان انجام می شود یا شهرداری اقداماتی را انجام می دهد و سهم شهرداری نیز از آورده مالی برداشت می‌شود. حسامی در ادامه به مشکلات ناشی از زمین های شهرداری که از مرکز شهر فاصله زیادی دارد، اشاره کرد و گفت: این زمین‌ها نیز برای اجاره پروژه و اجاره ۱۰سال به بالا به سرمایه‌گذار واگذار می شود.
دیگر مصوبات جلسه علنی شورای شهر مشهد
تصویب طرح مشارکت و سرمایه گذاری با بهره گیری از روش های نوین در حوزه اقتصادی و مشارکت و طرح سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد در سرمایه گذاری‌های نوین و ایجاد درآمد پایدار
تصویب طرح یکپارچه سازی نرم افزارها
تصویب تمدید بند یک مصوبه تعیین تکلیف قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس(Low Entry)

روزنامه خراسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + شش =

دکمه بازگشت به بالا