خراسان

طرح « قنات» در مدارس خراسان رضوی اجرا شد

سید جواد حسینی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:طرح «قنات» در راستای افزایش تربیت دینی و اخلاقی دانش‌آموزان در مدارس خراسان رضوی اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  مشهد مقدس سید جواد حسینی عصر امروز در نشستی با نمایندگان مجلس دانش‌آموزی خراسان رضوی که در محل مرکز تربیت معلم شهید کامیاب مشهد برگزار شد با اشاره به مشکلات موجود در نظام فعلی آموزش و پرورش  اظهار داشت:مدرسه در نظام تعلیم و تربیت کانون تحول است اما در واقعیت این گونه نیست درحالی که در جهان آموزش و پرورش موفقی نداریم مگر اینکه با سایر اجزای جامعه پیوند و همکاری داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: باید آموزش و پرورش را به زندگی روزمره مردم گره بزنیم، آن را از تمرکز خارج کنیم و همه اجزا با هم همکاری و پیوند داشته باشند چرا که راه پیشرفت جامعه خروج از تمرکز و تک بعدی بودن آموزش و پرورش است بنابراین بستر سازی در جامعه برای پیوند آموزش و پرورش با جامعه باید ایجاد شود.

وی با بیان اینکه امسال را سال تعلیم و تربیت تمام ساحتی نامگذاری شده است، تصریح کرد:باید در تمام زمینه‌ها رشد کنیم .

حسینی گفت: زیر بنای تربیت، تربیت دینی و اخلاقی است برهمین مبنا طرح‌های مختلفی را گذاشتیم از جمله طرح قنات که مخفف (قرآن شناسی ،نماز، امام شناسی و توسعه و فرهنگ ایثار و شهادت) است و  طرح شهید پژوهی که با موفقیت رو به رو شد و تعداد زیادی دانش آموز در آن شرکت کردند.

سید امیر حسین قاضی زاده،نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت: شما دانش آموزان در حال حاضر در مسیری حرکت  می‌کنیدکه علاقه به تعامل و شرکت در اجتماع دارید  بنابراین شما هستید که کرسی‌ها را در آینده به دست می‌گیرید.

وی افزود: مجلس دانش آموزی از این زاویه که نوعی شرکت در اجتماع محسوب می‌شود بسیار خوب است اما به شرط اینکه این مشارکت واقعی باشد و تصمیمات دانش آموزان اجرایی شود بنابراین دانش آموزان با پیامدهای درست و غلط انتخاب خود رو به رو می‌شوند.

قاضی زاده گفت: اما اگر این مشارکت نمادی باشد در نتیجه تجربه کافی را به دست نمی آورند و در آینده با مسئولیت‌های اجتماعی بزرگتر، با قدرت و درست برخورد نمی‌کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی لازمه رسیدن به اهداف بلند مدت و ایجاد تغییرات  دانست و بیان کرد: تمام اعضای پارلمان  هرسال نباید تغییر کنند بلکه نصف آن‌ها یا یک سوم تغییر کند یعنی اعضای پارلمان ترکیبی از نیروهای با تجربه و جدید باشند تا نتایج تصمیمات را ببینند و به اهداف مد نظر برسند.

 رضا شیران خراسانی، منتخیب مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به اهمیت مدیریت جهادی اشاره و اظهار داشت: مدیریت جهادی گمشده امروز جامعه است و از شما دانش‌آموزان می‌خواهم معیارهای مدیریت جهادی را شناسایی  و براساس این معیارها عمل کنید.

برات‌علی منصوریان، معاون پرورشی و فرهنگی  آموزش  و پرورش خراسان رضوی نیز دراین نشست اظهار داشت: امیدواریم حاصل گفت‌وگوهای دانش آموزان راهگشای بخشی از مسیر ما در آموزش و پرورش باشد.

وی باتوجه به اینکه آموزش و پرورش ارکان مختلفی دارد عنوان کرد: یکی از بخش‌های آموزش و پرورش اولیا هستند که در این زمینه پارلمان و شورای اولیا داریم که البته بخش دیگری از این پارلمان معلمان ومدیران هستند که دارای پارلمان معلمان و مدیران نیز هستیم.

منصوریان با اشاره به نحوه انتخاب اعضا پارلمان اظهار کرد: شوراهای مدارس برای یک سو شدن، طی انتخاباتی از هر اداره و براساس ظرفیت آن اداره دو تا سه نفر انتخاب می‌شوند و به پارلمان مجلس می‌آیند، در حال حاضر 124 دانش آموز عضو پارلمان وهم چنین هشت کمیسیون تخصصی داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی  آموزش  و پرورش خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که  قلب آموزش و پرورش دانش آموزان هستند، عنوان کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها و اهداف اموزش و پرورش به دانش‌آموزان اختصاص دارد به همین دلیل شوراهای دانش آموزی تشکیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا