خراسان

طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد آغاز شد

کاروان پیاده مشهد- کربلا برای هفدهمین سال متوالی از مشهد عازم کربلا شد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، امروز جمعه سوم شهریورماه مراسم بدرقه طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین باحضور‌ جمعی از مردم و مسوولان استانی از شهرک شهید رجایی مشهد برگزار شد.
این کاروان با تردد در پنج استان کشور از شهرهای تربت‌حیدریه، بجستان، فردوس، طبس، خورو بیابانک، نائین، ورزنه، شهرضا، دهاقان، بروجن، لردگان، ایذه و اهواز عبور می‌کند و ازطریق مرز شلمچه وارد خاک عراق خواهد شد و براساس برنامه‌ریزی‌ها، همزمان با اربعین حسینی به حرم مطهر حضرت سید الشهداء (ع) می‌رسد.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در مراسم بدرقه این کاروان اظهار کرد: اگر به مدال معرفت اهل بیت(س) دست پیدا کنیم دومین گام که دلدادگی به این خاندان است اتفاق می‌افتد و هرچه معرفت بیشتر شود محبت و دلدادگی نیز افزون‌تر می‌شود.
وی با بیان اینکه برنامه‌ای در قالب وحی برای ساختن انسان‌ها توسط پیامبران عرضه شد، افزود: خودسازی مرحله‌ای است که هرکس بتواند از خود یک ساخته بهتر عرضه کند موفق‌ شده است و این ساخته شدن در پرتو اراده انسان است، این ظرفیت‌سازی باید به گونه‌ای باشد که در فقر و غنا، سلامتی یا مرض و بدست آوردن یا از دست دادن بندگی را رها نکند.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ایام ذی‌الحجه فرصتی برای ظرفیت‌سازی است، خاطرنشان کرد: زیارت امام حسین(ع) نیز یکی از این فرصت‌ها است، در روایات آمده است که کسی که حضرت اباعبدالله(ع) را زیارت کند مانند این است که خدا را در عرش زیارت کرده است. 
وی گفت: یک عبد سالک گام‌های خود را آگاهانه و بابصیرت برمی‌دارد تا خودش را بسازد و جامعه‌ای از او بهره‌مند شود و مصلح جامعه باشد. در حقیقت ما معتقدیم که این تمدن عاشورایی به دست مردان و زنانی رقم می‌خورد که در گام اول از جامعه جهل‌زدایی ‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا