خراسان

ظرفیت جذب حداکثری مرحله دوم تسهیلات رونق تولید در استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به سهم استان در مرحله دوم پرداخت تسهیلات رونق تولید عنوان کرد: با توجه به عدم سهم‌بندی استانی، در صورت همراهی و همکاری بانک‌ها، مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط و واحدهای صنعتی و معدنی امکان جذب حداکثری تسهیلات وجود دارد.
راضیه علیرضایی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خراسان با اشاره به آغاز مرحله دوم ثبت نام واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات رونق تولید عنوان کرد: تسهیلات رونق تولید سال ۹۶ با هدف کمک به حفظ اشتغال، افزایش تولید بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام تولید با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد که به علت محدودیت در تامین نقدینگی امکان فعالیت کامل آن‌ها وجود ندارد، پرداخت می‌شود.
 
وی ادامه داد: این تهسیلات از محل منابع داخلی بانک‌ها تامین می‌گردد و نرخ سود مورد عمل در تسهیلات مذکور مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار کشور خواهد بود.
علیرضایی با بیان اینکه اولویت اصلی پرداخت تسهیلات مذکور آن دسته از واحدهایی تولیدی کوچک و متوسط است که عمدتا دارای مشکلات نقدینگی هستند، گفت: همچنین اولویت واحدهایی است که از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار و مشکلی که مانع راه‌اندازی یا افزایش تولید باشد، نداشته باشند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به سهم استان در مرحله دوم پرداخت این تسهیلات عنوان کرد: سقف تسهیلات مذکور در کشور ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای ۱۰ هزار واحد تولیدی، صنعتی و معدنی است که با توجه به عدم سهم‌بندی استانی، در صورت همراهی و همکاری بانک‌ها، مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط و واحدهای صنعتی و معدنی امکان جذب حداکثری تسهیلات وجود دارد.
 
وی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل مربوطه متقاضیان این تسهیلات باید دارای مجوز معتبر از وزارت صنعت، معدن و تجارت باشند. مشمولان واجد شرایط باید نسبت به ثبت درخواست خود برای اخذ تسهیلات مورد نیاز در سامانه بهین‌یاب به نشانی www.behinyab.ir  در قسمت تامین مالی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه تمام، در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اقدام نمایند و ضمن ارسال اسناد و مدارک مورد نیاز، پیگیری لازم را برای اخذ تسهیلات از سازمان داشته باشند.
 
علیرضایی اظهار کرد: در مرحله اول این طرح در سال ۹۵ در استان ۵۶۲ واحد تولیدی موفق به اخذ ۴۷۹۵ میلیارد تسهیلات شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا