ایران

عارف: تا ۲ هفته آینده راهبرد انتخاباتی اصلاح طلبان اعلام می شود

 
 

 

خراسان:رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در مورد تعیین قطعی گزینه اصلاح طلبان برای انتخابات آینده، گفت : بحث های جدی را داشتیم و امیدواریم ظرف یک یا دو هفته آینده راهبرد خود را در خصوص انتخابات ریاست جمهوری  اعلام کنیم. محمد رضا عارف این مطلب را روز گذشته در پاسخ به سوال خراسان مطرح کرد.
مهرعلیزاده : شاید آلترناتیوهایی از اصلاح طلبان در کنار روحانی باشند
محسن مهرعلیزاده معاون دولت اصلاحات نیز در گفت وگو با خراسان در مورد وضعیت جناحش در فاصله کمتر از صد روز تا انتخابات ریاست جمهوری و تعیین رسمی نامزد اصلاحات تصریح کرد : هنوز زود است و علاوه بر اصلاح طلبان اصولگرایان هم نامزد معرفی نکرده اند . البته فکر می کنم تا جایی که من می دانم بر روی حضور آقای روحانی به توافق می رسند اما در حال سبک سنگین کردن هستند که شاید آلترناتیوهایی در کنار روحانی باشند. وی افزود: در مورد انتخابات شوراها هم در نظر داریم تا جوانان و زنان بیشتر حضور داشته باشند در این راستا برنامه ریزی می کنیم تا لیست خوبی داشته باشیم . هنوز وارد مصادیق نشدیم و در نظر داریم تا شاخص های کلان و خرد را تعیین کنیم که مهمترین آنها سلامت کاری است زیرا امروز بیش از هر زمان دیگری به برگرداندن اعتماد مردم  نسبت به مسئولان نیاز داریم.
زنگنه : روحانی کاندیدای انتخابات می شود
اما پس از آن که وزیر بهداشت هفته گذشته گفته بود دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهد یافت، روز گذشته نیز بیژن زنگنه وزیر نفت در پاسخ به سوال خراسان در مورد حضور روحانی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد : بله همین طور است و انشاء ا… آقای روحانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده می شود.
صادقی : باید مثل ۹۲ از روحانی حمایت کنیم
محمود صادقی نماینده اصلاح طلب تهران در مجلس و دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در پاسخ به سوال خراسان درباره کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: با حضور روحانی فکر نمی‌کنم اصلاح‌طلبان گزینه دیگری داشته باشند. وی درباره گزینه جانبی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت : این روش احتیاطی است اما فکر می‌کنم روحانی در شرایطی است که همانند سال ۹۲ باید منسجمانه از او حمایت کرد.
کواکبیان : ۲ هفته دیگر نامزد ریاست جمهوری را معرفی می کنیم
مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در گفتگو با خراسان در مورد اینکه آیا ممکن است به عنوان کاندیدای در سایه روحانی  از سوی حزب مردم سالاری نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود ؟ ، اظهار داشت : دوهفته دیگر ما کنگره سراسری و سالیانه حزب مردم سالاری را داریم و این مباحث را در کنگره بحث می کنیم .
عارف: هیچ راهی جز وحدت در داخل خانواده انقلاب نداریم
در همین حال طرح موضوع آشتی ملی از سوی برخی از طرف رئیس دولت اصلاحات با استقبال و واکنش چهره های مختلف سیاسی و رسانه ای کشور مواجه شد. به گزارش جماران، محمد رضا عارف رئیس فراکسیون امید در دیدار با سید حسن خمینی، مهمترین عامل پیروزی انقلاب را وحدت و همبستگی میان آحاد جامعه دانست و گفت: در شرایط حساس کنونی و با توجه به وضعیت ویژه‌ای که در منطقه حاکم است هیچ راهی جز وحدت در داخل خانواده انقلاب نداریم و جمهوری اسلامی ایران باید برای کاهش تنش‌ها در منطقه نقش موثری ایفا کند و برای این کار نیازمند همبستگی در داخل کشور هستیم. وی با اشاره به طرح «گفت‌وگوی ملی» که از سوی فراکسیون متبوع وی دنبال می‌شود گفت: اگرچه در ابتدا با تشکیل کارگروهی در داخل فراکسیون امید «گفت‌وگوی ملی» را در داخل پارلمان دنبال کردیم اما اکنون به صورت جدی موضوع گفت‌وگوی ملی را در سطح ملی  برای رسیدن به اهدافی که ترسیم کرده‌ایم دنبال می‌کنیم. به گزارش خراسان، محمد رضا عارف همچنین در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن در جمع خبرنگاران درباره طرح آشتی ملی گفت: امیدواریم این مسئله با استقبال جریانات سیاسی داخل نظام روبه رو شود و ان شاء ا… این مسیر را با توجه به انسجام و وحدت طی خواهیم کرد. عارف همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود جریان اصلاح‌طلب نامه‌ای به رهبری نوشته‌اند، آیا این مسئله را تایید می‌کنید؟ خاطرنشان کرد: من اطلاعی از این مسئله ندارم.
واکنش رئیس دستگاه قضا به طرح آشتی ملی
به گزارش میزان، آیت ا… آملی لاریجانی، در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن در قم و در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون طرح بحث آشتی ملی گفت: آشتی ملی جایی معنا دارد که اختلاف اساسی وجود داشته باشد در حالیکه مردم پای مصالح انقلاب اختلافی ندارند، مردم ما با وجود اختلاف سلیقه‌هایی که دارند همیشه وحدت داشته‌ و وقتی پای مصالح کشور در میان باشد همه با هم همگام و همراه رهبری هستند.
باهنر: رئیس دولت اصلاحات با موضع گیری رسمی اپوزیسیون نبودن خود را به اثبات برساند
با این حال به گزارش ایسنا، محمد رضا باهنر هم در این باره تأکید کرد: ممکن است گفته شود که آقای خاتمی اپوزیسیون نظام نیست؛ بسیار خوب؛ ایشان با یک موضع‌گیری رسمی این امر را به اثبات برساند و سپس به عنوان یک فعال سیاسی وارد عرصه شود و قطعا حضورش برکاتی را خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 13 =

دکمه بازگشت به بالا