مشهد

عامل کاهش تصادفات عابر پیاده در مشهدمقدس چه بوده است؟‌

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در مورد علل کاهش تصادفات مرتبط با عابر پیاده در مشهد توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  مشهدمقدس ، محمدرضا کلائی عصر امروز در نشست مشترک بررسی اقدامات انجام شده در چارچوب کلان پروژه حق تقدم عابر پیاده اظهار داشت: اگر مردم احساس کنند که طرح حق تقدم عابر پیاده تنها مربوط به شهرداری نیست، بلکه یک موضوع قانونی است و پلیس راهور نیز به عنوان ضمانت اجرایی از آن حمایت می‌کند به آن توجه بیشتری خواهند داشت.

شهردار مشهدمقدس بیان کرد: در حوزه خط‌کشی گذرگاه‌های عابر پیاده وضعیت خیلی مناسبی نداریم و خطوط کم رنگ هستند، لذا در اصلاح بودجه اعتبار مورد نیاز رنگ آمیزی خطوط عابر پیاده را افزایش داده‌ایم.

کلائی بیان کرد: برهمین اساس برجسته سازی و رنگ‌آمیزی خطوط و گذرگاه‌های عابر پیاده به صورت گسترده باید در پایان سال و نهایت اوایل سال آینده انجام شود.

سرهنگ حمیدرضا دهنوی، رییس پلیس راهور خراسان رضوی نیز اظهار داشت: این آمادگی را داریم حتی از همین امروز از طریق دوربین‌های نظارت تصویری خودروهایی که حق تقدم عابر پیاده را رعایت نمی‌کنند اعمال قانون کنیم و یا در ابتدا به صورت ارشادی و تذکر برای متخلفان پیامک ارسال کنیم.

دهنوی بیان کرد: همچنین همکارانم در پلیس راهور مشهد می‌توانند با حضور میدانی در گذرگاه‌های عابر پیاده به رانندگان متخلف به صورت جدی تذکر داده و یا اقدام به اعمال قانون کنند.

وی افزود: با اجرای این طرح در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال فوتی‌های تصادف عابر پیاده ۲۰درصد و مصدومان ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا