مشهد

عزم جدی شورای ششم برای افزایش ماندگاری زائر در مشهد

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: شورای ششم تمام تلاش خود را در جهت کمک به افزایش ماندگاری زائر در مشهد انجام می‌دهد.

 مجید طهوریان عسکری در حاشیه بازدید از بافت تاریخی توس و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، اظهارکرد: همزمان با وجود بارگاه منور رضوی در مشهدالرضا (ع)، به‌عنوان یک شهر دارای هویت و قدمت، فرصت‌های تاریخی مختلفی برای بهره‌مندی زائر و گردشگر در منطقه توس و رونق بیش‌از پیش این بافت وجود دارد.

وی با بیان اینکه خطه توس زادگاه بیش از ۴۰۰ اندیشمند و شاعر است، گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه‌های مختلف تاریخی و تمدنی مشهدالرضا (ع) گفتگو‌هایی داشته باشیم، بی‌شک توس فرصت گرانبهایی است که البته همه این فرصت محدود به آرامگاه فردوسی نمی‌شود.

طهوریان عسکری افزود: حکیم ابوالقاسم فردوسی را قله ادبیات حماسی است و به واسطه علم و دانش و حکمت او، چهره‌های اندیشمندی از این خطه برخاسته‌اند.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس با بیان اینکه شورای ششم تمام تلاش خود را در جهت کمک به افزایش ماندگاری زائر در مجموعه شهر مشهدمقدس خواهد داشت، تصریح کرد: ادبیات، یکی از موضوعات مهم در حوزه انقلاب اسلامی است و در کنار زیارت بارگاه منور رضوی، تلاش می‌کنیم با نگاه فراگیر جهانی، توس را رونق‌بخشی کنیم تا شاهد حضور بیشتر زائر در جهان‌شهر برکت و کرامت باشیم.

طهوریان عسکری گفت: معاونت اقتصادی و حوزه گردشگری شهرداری مشهد و مجموعه‌هایی، چون شرکت هفت حوض باید باورمند باشند که در حوزه فرهنگی هم می‌توان سرمایه‌گذاری اقتصادی کرد و صنعت فرهنگی را رونق داد.

وی افزود: «توس»، زادگاه اقتصاد و صنعت فرهنگی است و امیدواریم شهرداری مشهد در این حوزه نیز موفق شود.

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + چهار =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا