مشهد

علت افزایش ۳۰۰ درصدی بستری مبتلایان کرونا در خراسان رضوی چیست؟

با وجود توصیه وزارت بهداشت به هموطنان برای خودداری از سفر به مشهد مقدس، معاون استاندار خراسان رضوی نیز در مورد علت افزایش ۳۰۰ درصدی موارد ابتلا به کرونا در این استان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، در هفته‌های اخیر میزان مبتلایان کرونا در استان خراسان رضوی به‌طرز چشم‌گیری رشد داشته و آمارهای رسمی وزارت بهداشت از افزایش ۳۰۰ درصدی موارد بستری در مراکز درمانی این استان حکایت دارد.

این در حالی‌ست که روز جمعه ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۰ درصد از بستری‌شدگان مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد را “غیربومی” عنوان کرد و از دیگر هموطنان خواست برای حفظ سلامت خود و دیگران از سفر به این شهر جداً خودداری کنند.

در همین‌باره حسن جعفری معاون استاندار خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مهمترین عامل افزایش ۳۰۰ درصدی موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی در خراسان رضوی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردی و اجتماعی از سوی شهروندان است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: از سوی دیگر اطمینان کاذب نیز عامل مهم دیگری است که سبب شده مبتلایان به این ویروس مبتلا شوند.

جعفری خاطرنشان کرد: با بسیاری از بیماران مبتلا و بستری شده این بیماری که صحبت می‌کردیم بیان می‌شد که عمدتا تصور می‌کردند به این بیماری مبتلا نمی‌شوند.
وی گفت: در حال حاضر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اعم از فردی و اجتماعی مهمترین اصلی است که باید در دستور کار قرار گیرد تا شاهد کاهش موارد ابتلا باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا