مشهد

عملیات ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی شرق مشهد به زودی آغاز می‌شود

رشیدیان

استاندار خراسان رضوی گفت: طبق تفاهم با آستان قدس رضوی، عملیات ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی شرق مشهد به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش  روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در دیدار دستگاه‌های اجرایی و عمرانی خراسان رضوی با تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: این جلسه در چارچوب سیاست‎های مشارکت آستان قدس در پروژه‌ها و طرح های عمرانی و توسعه‌ای استان در راستای ارائه خدمات به زائران، رفع محرومیت و بهره مندی مجاوران، برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه نحوه مشارکت آستان قدس در اجرای تعدادی از پروژه‌های کلان و زیربنایی استان که در توسعه محور شرق کشور آثار عمیق، بلند مدت و تعیین کننده ای دارد؛ مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها، طرح انتقال آب دریای عمان به سه استان شرقی کشور به منظور تامین کسری آب مورد نیاز بخش شرب و صنعت در افق سال های ۱۴۱۰ تا ۱۴۲۰ است.

رشیدیان از پروژه‌های خط آهن مشهد – زاهدان و مشهد – گرگان که محور ترانزیت شمال به جنوب و توسعه ظرفیت‌های حمل و نقلی بار و مسافر را دارد به عنوان دو پروژه دیگر یاد کرد که با مشارکت آستان قدس اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین نحوه مشارکت و حمایت آستان قدس در پروژه آزاد راه مشهد – چناران – قوچان با سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: اجرای این پروژه با توجه به حجم تردد روزانه بیش از ۳۰ هزار خودرو به عنوان یک ضرورت قطعی مطرح شد.

رشیدیان گفت: گزارشی از پیگیری‌های انجام شده، تائیدیه‌های اخذ شده اولیه از مراجع قانونی ذی ربط و پیش بینی‌ها در زمینه تامین اعتبارات مورد نیاز و مدل مالی هر یک از طرح‌ها در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه، موضوع تامین زمین مورد نیاز اداره کل گمرکات استان بود که گزارشاتی ارائه و منجر به صدور دستورات لازم در این خصوص برای بررسی و مساعدت شد.

رشیدیان با اشاره به جهتگیری‌های ارزشمند آستان قدس رضوی در رفع محرومیت و توجه به ارتقاء رفاه زائران بارگاه منور رضوی، خواستار حضور موثرتر این مجموعه از طریق شرکت‌های زیر مجموعه، در اجرای پروژه‌های زیربنایی استان شد.

وی همچنین از تفاهم نهایی در زمینه واگذاری زمین پنج هکتاری مورد نیاز برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در شرق مشهد، خبر داد.

استاندار خراسان رضوی گفت: همانگونه که قبلا هم اعلام شده بود مراحل نهایی واگذاری این زمین در اراضی جاده سرخس مشهد، انجام و دستورات لازم در این باره از سوی تولیت آستانقدس صادر شد.

رشیدیان افزود: به این ترتیب امید است با توجه به تصمیمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استانداری و مدیران شهری (شورای شهر و شهردار، مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد) عملیات اجرایی ساخت این بیمارستان به زودی آغاز شود.

رشیدیان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات آستان قدس و با تعیین و تبیین دقیق انتظارات و نحوه مشارکت این مجموعه، مقرر شد طرح‌های مذکور در کمیته ی مشترک کارشناسی جمع بندی و مصوب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا