خودرو

عکس/ رونمایی از شاهکار جدید «جگوار»

شرکت جگوار جایزه پرجرأت‌ترین رونمایی در نمایشگاه فرانکفورت را به خود اختصاص داد؛ زیرا “اف-پِیس” جدید خود را در یک مسیر گرد ۳۶۰ درجه‌ای حرکت داد و رکود جهانی گینس در این زمینه را به دست آورد.
به گزارش مشرق،کراس‌اور “اف-پِیس (F-Pace)” که این لوپ ۱۹٫۰۸ متری را با غلبه بر نیروی گرانش ۶٫۵ جی با موفقیت طی کرد، هم در بزرگداشت ۸۰‌مین سالروز تأسیس شرکت جگوار نقش داشت و هم چابکی این کراس‌اور را به نمایش گذاشت.

این کراس‌اور که بر اساس اتومبیل کانسپت سی-ایکس ۱۷ (C-X17) ساخته شده، از همان شاسی آلومینیومی تکه‌ای که در سدان‌های ایکس‌ای (XE) و ایکس‌اف (XF) وجود دارد، بهره برده است. همچنین این اتومبیل از فناوری‌های اتومبیل اسپرت اف-تایپ (F-Type) مانند سیستم تعیین مسیر گشتاور بهره می‌برد. این سیستم به همراه یک سیستم دیفرانسیل تمام چرخ پیشرفته به کار گرفته شده است.

این اتومبیل از دو مدل موتور سوپر شارژ V6 برخوردار است؛ یک مدل ۳۴۰ اسب بخار و مدل دیگر ۳۸۰ اسب بخار توان دارد. موتور قدرتمندتر در عرض ۵٫۱ ثانیه از سرعت ۰ به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می‌رسد. بعدها یک موتور ۲٫۰ لیتری دیزلی Ingenium به این خط تولید اضافه خواهد شد که ۱۸۰ اسب بخار توان و ۳۱۷ پوند بر فوت گشتاور دارد. قیمت مدل عادی از ۴۲٬۳۹۰ دلار شروع می‌شود و مدل اف-پِیس اس با قیمت ۵۶٬۷۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

این اتومبیل در بهار سال ۲۰۱۶ ارائه خواهد شد و تنها ۲۰۰۰ دستگاه از مدل خاص First Edition تولید خواهد شد. این اتومبیل قرار است با ماکان پورشه و ایکس ۴ بی‌ام‌و به رقابت بپردازد.

 
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا