مشهد

فاز سوم بوستان کوهسنگی مشهد‌مقدس به بهره‌برداری رسید‌

افتتاح فاز 2 جنوبی کوهسنگی مشهد با حضور شهردار مشهد

شهردار منطقه ۸ شهرداری مشهد از بهره‌برداری از فاز سوم بوستان کوهسنگی مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس،به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید ابراهیم علیزاده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره افتتاح فاز سوم بوستان کوهسنگی اظهار داشت: وسعت محدوده منطقه ۸ مشهد ۱۹۳۲ هکتار است که ۵٫۵ درصد از شهر مشهد را شامل می‌شود؛ همچنین این منطقه جمعیت ۹۱ هزار و ۲۷۴ نفر جمعیت دارد. عمده کاربری‌ها تنوع آن مسکونی، تجاری، آموزشی، نظامی و درمانی است و به نوعی منطقه ۸ مشهد استراتژیک‌ترین منطقه شهری از بعد سیاسی است.

وی درباره احداث مجموعه بزرگ کوهسنگی بیان کرد: بوستان کوهسنگی نشان و الگوی نماد بزرگی از منطقه ۸ است که در بین بوستان‌ها دارای بیشترین مراجعه‌کننده است. بوستان کوهسنگی به طور کلی ۱۰۰ هکتار مساحت دارد که وسعت کل کوه ۱۰۰ هکتار است که در تنوع و گوناکونی گونه‌های گیاهی بی‌نظیر است.

علیزاده درباره بهره‌برداری از فاز سوم بوستان کوهسنگی گفت: فاز سوم این بوستان در مساحت ۱۸ هکتار با ۱۸ میلیارد تومان از سال ۹۲ تاکنون، بهره‌برداری شد. در فاز سوم عملیات اجرایی انتهای خیابان شهید بهشتی، تکمیل سایت جنوبی و اتمام پلکان کوه غربی اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: در فاز دوم این بوستان دریاچه به متراژ ۲۰ هزار مترمربع احداث شد که در فاز سوم نیز ۵ هزار مترمربع دریاچه ایجاد شده است.

شهردار منطقه ۸ مشهد درباره احداث مجموعه بازی کودکان در فاز سوم بوستان کوهسنگی گفت: در این فاز ۱۰ هزار مترمربع مجموعه بازی کودکان با قسمت‌های مختلف احداث شده است.

علیزاده عنوان کرد: احداث نمازخانه، ۴۴ چشمه سرویس بهداشتی، ایجاد ۷۰ جای پارک در انتهای خیابان شهید بهشتی، احداث ۱۳۰۰ مترمربع مسیر پلکان کوه‌شرقی، احداث ۱۹۰۰ متر طول مسیر آبنما و آبرو، احداث ۲۱ هزار مترمربع سنگ فرش و مسیر قطار تفریحی، رینگ دوچرخه و رینگ پیاده از دیگر پروژه‌های سایت جنوبی بوستان کوهسنگی است.

وی به سرانه فضای سبز منطقه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر مشهد ۱۴۰۲ مترمربع است که این رقم در منطقه ۸ مشهد ۱۵٫۹ مترمربع می‌باشد.

وی در بخش دیگری از این نشست به اعتبارات عمرانی منطقه ۸ مشهد در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۱۴۸ میلیون تومان اعتبارات عمرانی به منطقه ۸ مشهد اختصاص پیدا کرد که تاکنون با ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی رتبه برتر را در بین مناطق سیزده‌گانه مشهد کسب کردیم.

شهردار منطقه ۸ مشهد اضافه کرد: همچنین بودجه درآمدی منطقه در سال گذشته ۲۳۰ میلیارد تومان بوده که ۹۱ درصد از آن وصول شده است.

وی با اشاره به استفاده از نظرات شوراهای اجتماعی محلات در اجرای پروژه‌های عمرانی بیان کرد: طبق مصوبه شورای شهر ۵ درصد از اعتبارات عمرانی هر منطقه باید با نظر شورای اجتماعی محلات هزینه شود که در این راستا طی سال گذشته ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از اعتبارات عمرانی منطقه برای اجرای ۴۳ پروژه با پیشنهاد مستقیم شورای اجتماعی محلات هزینه شد.

علیزاده عنوان کرد: برای اجرای پروژه‌های عمرانی سال جاری منطقه نیز ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ تومان اعتبار و بودجه درآمدی منطقه نیز ۲۲۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

شهردار منطقه ۸ مشهد به پروژه‌های عمرانی منطقه در سال جاری اشاره کرد و گفت: روکش آسفالت معابر فرعی خیابان امام رضا(ع)، پیاده‌روسازی خیابان کوهسنگی و بهار اعتبار ۳ میلیارد تومان و خیابان دیالمه از جمله پروژه‌های عمرانی منطقه است.

وی درباره بهره‌برداری از قسمت دوم بولوار نماز بیان کرد: قسمت دوم بولوار نماز در حال حاضر از نظر کیفیت آسفالت، جدول‌گذاری و جمع‌آوری آب‌های سطحی با مشکل مواجه است و از طرفی باید با مجموعه ادارات مالک در این مسیر به توافق برسیم.مقرر شده که مطالعات بازطراحی این مسیر در سال جاری انجام شود.

شهردار منطقه ۸ مشهد درباره انتقال پادگان نیز عنوان کرد: جلسات زیادی با مسئولان پادگان ثامن‌الائمه (ع) برگزار و به توافقات زیادی رسیدیم اما در انتها مسوولان پادگان اعلام کردند تا شورای عالی شهرسازی این موضوع را تایید نکند، امکان بازگشایی را نداریم. هنوز اراضی این پادگان به شهرداری مشهد تحویل داده نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا