خراسان

فاز نخست آشپزخانه مرکزی آستان قدس سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

سید مرتضی بختیاری معاون جدید سیاسی و امنیتی دادستان کل کشو

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با اقدامات صورت گرفته و برنامه ریزی انجام شده امیدواریم فاز نخست آشپزخانه مرکزی آستان قدس در خرداد ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدسبه نقل از آستان نیوز، مراسم کلنگ‌­زنی نخستین آشپزخانه مرکزی آستان قدس رضوی، با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران، معاونان و مسئولان این آستان در زائرشهر رضوی واقع در مجاورت شهرک طرق مشهد مقدس برگزار شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، در این مراسم با اشاره به مشکلات طبخ غذای متبرک، مجاورت در حرم مطهر رضوی، گفت: با توجه به افزایش آمار توزیع غذای متبرک و پخش بوی غذا هنگام طبخ در حرم مطهر، به این جمع­بندی رسیدیم که نیاز است آشپزخانه‌ای مرکزی در خارج از حرم مطهر احداث شود.

سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه امیدواریم در خرداد ماه سال ۹۶ از فاز اول این پروژه بهره‌برداری شود، ابراز کرد: این آشپزخانه در فاز اول ظرفیت طبخ ۲۵ هزار پرس غذا را دارد که در میهمانسرای حضرت توزیع خواهد شد و با تکمیل فاز دوم این ظرفیت به ۵۰ هزار پرس غذا در هر وعده خواهد رسید.

همچنین معاون عمران موقوفات آستان قدس رضوی در این مراسم توضیحاتی را درباره مشخصات فنی این پروژه ارائه کرد و با بیان اینکه این آشپزخانه در سه سالن، شامل دو سالن پخت و یک سالن پشتیبانی طراحی شده است، گفت: هر کدام از سالن‌های پخت ۲۵۰۰ متر زیربنا داشته و ظرفیت طبخی معادل ۲۵ هزار پرس غذا در هر وعده را دارند که در مجموع فضای طبخ این آشپزخانه در دو سالن معادل ۵ هزار متر مربع و ظرفیت کل پخت آن ۵۰ هزار پرس در هر وعده خواهد بود.

خلیل اکبری زیربنای این آشپزخانه را ۸۳۰۰ متر مربع معرفی و عنوان کرد: سالن پشتیبانی حدود ۱۳۰۰ متر مربع فضا دارد، ضمن اینکه در هر سالن طبخ ۴۵۰ متر فضا به صورت نیم طبقه طراحی شده است.

وی گفت: مساحت کل زمین این آشپزخانه ۲۱ هزار متر مربع و سطح اشغال آن نیز ۶ هزار ۲۰۰ متر مربع بوده که به این ترتیب کمتر از ۳۰ درصد از مساحت کل زمین را زیربنا اشغال می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 2 =

دکمه بازگشت به بالا