مشهد

فاز نخست خط ۲ قطار شهری مشهد در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

نمایشگاه صنعت مترو

شهردار مشهد مقدس گفت: فاز نخست خط ۲ قطار شهری مشهد در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید صولت مرتضوی ظهر امروز در حاشیه مراسم مشهد ۲۰۱۷ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رویداد بزرگ یک اتفاق تاریخی در مشهد و ایران بود و باید از شهر امام رضا(ع) و جوار بارگاه ملکوتی ایشان اسلام حقیقی را به جهان معرفی کردیم و باید بیداری اسلامی در جوامع رواج یابد و فریب اقدامات جاهلانه را نخوریم و مشهد ۲۰۱۷ فرصتی ویژه برای غلبه بر دشمنانی است که به دنبال معرفی اسلام دروغین و غیرواقعی هستند.

وی بیان کرد: آیسسکو ملاک‌های زیادی را برای معرفی پایتخت فرهنگی جهان اسلام دارد و مشهد در این ملاک‌ها تأیید شد و افتخار می‌کنیم که در این جمع میزبان میهمانان شاخص و برجسته‌ای از کشورهای اسلامی بودیم, باید گسترش اسلام ناب محمدی(ص) و توسعه فرهنگ رضوی مورد توجه همگان باشد و هرکس به سهم خود جهت تبلیغ و ترویج آن تلاش کند.

شهردار مشهد مقدس گفت: مشهد بزرگترین شهر زیارتی جهان است و سالانه نزدیک به ۳۰ میلیون زائر دارد که بخشی از آن‌ها زائران خارجی هستند و باید در سال ۲۰۱۷ اقداماتی را صورت دهیم تا بتوانیم ضمن معرفی درست سبک زندگی رضوی به حاضران در این رویداد، آن را در سطح دیگر کشورها گسترش دهیم.

مرتضوی بیان کرد: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام یک رویداد شیرین و تاریخی است که در عرصه جهانی نقش آفرین است و مهمترین نقش آن دعوت به صلح، دوستی، مودت، وحدت و برادری  است؛ شیطنت‌های آمریکا و اسرائیل زخمی برجهان اسلام زده است و این جنایات در عراق، فلسطین، سوریه، یمن، بحرین و لبنان بوده است.

وی ادامه داد: این رویداد فرصتی ویژه برای مودت و برادری در میان کشورهای اسلامی است و صدور انقلاب اسلامی و گفتمان امام، انقلاب، توسعه و پیشرفت  فرهنگ رضوی در میان جوامع اسلامی بزرگترین دستاورد این رویداد بین‌المللی است؛ فرهنگ رضوی فرهنگ گفت‌وگوی عالمانه، ایثار و ازخودگذشتگی و دعوت به وحدت است و توجه به این فرهنگ سبب برداشته شدن کینه‌ها می‌شود و اسلام آمریکایی را باید بایکوت و اسلام حقیقی را به‌خوبی معرفی کنیم.

مرتضوی اظهار داشت: مهمترین اقدام شهرداری مشهد راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ قطار شهری مشهد بود که همزمان با ایام الله دهه مبارک به بهره‌برداری می‌رسد و بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان در این رابطه هزینه شده است. تا پایان سال ۲۰۱۷، ۲۰ هزار تاکسی و ۸۰۰ اتوبوس به ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود، همچنین توسعه اماکن ورزشی، احداث سالن‌های سرپوشیده، توسعه معابر و بزرگراه‌ها و احداث پارک‌ها و فضاهای سبز مهمترین برنامه‌های عمرانی شهرداری مشهد است.

وی بیان کرد: با کمک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت امور خارجه هفته‌های فرهنگی مشهد را برگزار می‌کنیم و برنامه‌های فرهنگی پرشوری در طول سال ۲۰۱۷ در مساجد و فرهنگسراها را خواهیم داشت و از دیگر برنامه‌های شاخص هم می‌توان به برگزاری یادواره شهدای مقاومت اسلامی، برگزاری اجلاس شهرداران شهرهای اسلامی و تجلیل از نخبگان اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 14 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا