خراسان

فاینانس برقی‌شدن قطار مشهد تهران تا دو هفته دیگر قطعی می‌شود

راه‌آهن اردبیل

مدیرکل راه آهن خراسان‌رضوی گفت: قرارداد فاینانس برقی شدن قطار مشهد- تهران تا دو هفته دیگر قطعی و سرعت قطار با اجرایی شدن ۲۰۰ کیلومتر و فاصله زمانی بین این دو شهر به ۶ ساعت می‌رسد.

محمد هادی ضیایی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: تنها ۲ درصد از حرکت قطارها با تاخیر انجام می‌شود و ۹۸ درصد حرکت قطارها در زمان تعیین شده انجام می‌شود.

وی با بیان این که زمان رسیدن قطارها در مسیر تهران-مشهد، ۲ ساعت و نیم کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: قرارداد فاینانس برقی شدن قطار مشهد- تهران تا دو هفته دیگر قطعی و سرعت قطار با اجرایی شدن ۲۰۰ کیلومتر و فاصله زمانی بین این دو شهر به ۶ ساعت می‌رسد.

مدیرکل راه آهن خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر از مشهد به ۲۸ مرکز استان و شهر مسیر ریلی وجود دارد و ارتباط ریلی مشهد در برنامه ششم توسعه با دیگر نقاط کشور افزایش خواهد یافت.

ضیایی‌مهر با بیان این که براساس مصوبات تعیین شده در برنامه ششم سرمایه‌گذاری در بخش ریلی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته مشمول معافیت مالیاتی می‌شود، خاطرنشان کرد: سالانه یک میلیون تن بار توسط توسط راه‌آهن خراسان‌رضوی جابجا می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در سال ۹۶ درصد از نفت کوره مورد استفاده توسط نیروگاه‌ها در استان و حمل ۴۰۰ هزار تن گوگرد  به بندرعباس نیز توسط راه‌آهن خراسان‌رضوی جابجا می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا