خراسان

فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار در خراسان رضوی نیازمند بازنگری است

به گزارش  روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی در یکصد و سی و هفتمین جلسه ستاد فرماندهی  اقتصاد مقاومتی استان که به منظور بررسی موانع و مشکلات سرمایه گذاری در شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: در سفر به شهرستان‌های استان تلاش کردیم که برای دستیابی به توسعه و پیشرفت، هماهنگی و انسجام داخلی به وجود آوریم که خوشبختانه در منطقه ۱۰ از تقسیم بندی الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی این اتفاق افتاده است.

وی بر لزوم پیگیری تحقق وعده‌های معین‌های اقتصاد مقاومتی و دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی تاکید و افزود: معتقدیم که با همین پیگیری‌ها بخش عمده‌ای از مشکلات پیش روی توسعه و آبادانی شهرستان‌ها حل و فصل خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه به ظرفیت بالای صنعت گردشگری و بوم گردی در حوزه ایجاد اشتغال و خلق ثروت اشاره و گفت: معاونت هماهنگی امور زائران استانداری در اسرع وقت نقشه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی هر شهرستان را به صورت تفکیک شده در اختیار معین‌های اقتصاد مقاومتی و فرمانداران قرار دهد تا از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه از حداکثر ظرفیت استان برای رفع موانع تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری استفاده خواهیم کرد، اظهار کرد: در تلاش هستیم بخشی از فرآیندهای مربوط به صدور مجوزهای کسب و کار با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی اصلاح و برای بخش دیگری از فرآیندها هم در ستاد تدبیر چاره‌ای اندیشیده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این جلسه گفت: برای افزایش ثروت مردم در روستاها باید وضعیت بازرگانی محصولات تولیدی روستائیان مورد توجه قرار گیرد چرا که در مرحله فروش مشکلاتی وجود دارد.

بهروز بنیادی با تاکید بر ضرورت افزایش اعتبارات مربوط به آبخیزداری در استان افزود: امروزه حرکت به سمت هوشمند سازی روش‌های کشاورزی یک ضرورت به شمار می‌رود و معین‌ها هم در این زمینه باید پروژه‌های بومی اما علمی را دنبال کنند.

در این جلسه مقرر شد، شرکت شهرک های صنعتی، برق واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی کاشمر را تامین کرده و برنامه ریزی لازم برای تولید و انتقال برق را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا