خراسان

فرش‌های صادراتی خراسان‌رضوی در بازار جهانی مشتری ندارند

فرش

سید مهدی هاشمی مصطفوی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: فرش یکی از محصولات ویژه ایرانی است که متأسفانه هم اکنون بازار آن از دست ایران خارج شده است.

وی بیان کرد: فرش یک کالای صادراتی است و تولید برای مصرف در بازار داخلی نمی‌تواند پاسخگو باشد چراکه در داخل کشور به علت تعدد کارخانه‌ها فرش ماشینی رغبتی به خرید فرش دستباف باقی نمانده است.

رئیس کمیسیون فرش اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه نمی‌توان از پیشرفت صنعت جلوگیری کرد، افزود: کیفیت تولیدات داخلی فرش ماشینی در نوع خود بسیار مناسب هستند و نمی‌توان با توجه به بالا بودن قیمت فرش دستباف از مردم خواست که فرش ماشینی نخرند.

هاشمی مصطفوی ادامه داد: فرش‌های صادراتی خراسان رضوی هم اکنون در بازار جهانی نیز به علت بالا بودن قیمت تمام شده مشتری ندارند و هم اکنون شاهد هستیم که مشتریان بیشتر به خرید از تولیدکنندگان چینی و یا ترکی تمایل دارند.

وی خاطرنشان کرد: بالا بودن قیمت کارگر، بالا بودن هزینه انرژی، افزایش سالانه حقوق دولتی و سایر مواردی از این دست از جمله مهم‌ترین مواردی است که سبب می‌شود قیمت تمام شده فرش در کشور ما و به تبع آن خراسان رضوی بالا رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − سه =

دکمه بازگشت به بالا