مشهد

فرصت دو هفته‌ای شهردار مشهد به ساختمان‌های فاقد تاییدیه‌ ایمنی

شهردار مشهد ساعاتی قبل با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود، از فرصت دوهفته‌ای به ساختمان‌های تجاری، اداری، برج‌ها، مراکز درمانی و آموزشی و ساختمان‌های مهم برای دریافت تاییدیه‌های لازم معاونت شهرسازی و سازمان آتش‌نشانی و رفع ایرادات ایمنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا کلایی ساعاتی قبل با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود از فرصت دوهفته‌ای به ساختمان‌های تجاری، اداری، برج‌ها، مراکز درمانی و آموزشی و ساختمان‌های مهم برای دریافت تاییدیه‌های لازم معاونت شهرسازی و سازمان آتش‌نشانی و رفع ایرادات ایمنی خبر داد.

 

شهردار مشهد نوشت: از اولین روزهای حضور در شهرداری مشهد یکی از دغدغه‌هایم ارتقای امنیت برای شهروندان در شهر بود و به همین دلیل سعی کردم هیچ چشم پوشی نسبت به مشکلات مجتمع‌های تجاری، اداری برج‌ها، مراکز درمانی، آموزشی و ساختمان‌های مهم نداشته باشیم و اخطارهایی را برای رفع مشکلات و ایرادات به آنها بدهیم، متاسفانه این اماکن تاییدیه‌های لازم معاونت شهرسازی و معماری و سازمان آتش نشانی را دریافت نکرده‌اند.

وی در ادامه به حادثه تلخ آتش‌سوزی در یکی از مراکز درمانی تهران اشاره کرد و این‌گونه نوشت: اتفاقی که پیامدش را چند روز قبل سوگمندانه در تهران دیدیم و چند نفر از هموطنان‌مان به علت همین سهل‌انگاری در کلینیک درمانی سینا اطهر از میان ما رفتند، اتفاقی که می‌تواند روزی هم در شهر ما رخ دهد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه خطر هر روز در کمین ماست، خطاب به شهروندان نوشت: با همفکری کارشناسان شهری قرار شد تا به همه متخلفین و کسانی که تاییدیه‌های لازم را ندارند، فرصتی ۲ هفته‌ای داده شود تا مشکلات و ایراداتشان را رفع و تاییدیه‌های ایمنی را اخذ کنند و اگر به هر دلیلی در این بازه زمانی، اقدامی انجام ندهند با نصب تابلوهای هشدار به مردم اعلام خواهیم کرد که از این اماکن استفاده نکنند.

کلایی مرحله بعد را پلمب این اماکن عنوان کرد و افزود: شاید برای شما سوال باشد در روزهای نبرد با کرونا این چه تصمیمی است؟، در جواب باید بگویم همان‌طور که همه ما در تلاش هستیم و می‌جنگیم تا سلامتی شهروندان حفظ شود این موضوع هم جدا از آن نیست و برای سلامتی و امنیت شهروندان باید این تصمیم بزرگ را بگیریم.

وی ادامه داد: زمان دو هفته‌ای برای رفع ایرادات هم به این خاطر بوده که از آسیب دیدن مشاغل و بیکاری در این شرایط اقتصادی جلوگیری شود.

شهردار مشهد این اقدام را یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های شهری در قبال امنیت و سلامتی شهروندان توصیف کرد که باید یک بار درباره اش تصمیم گیری شود.

کلایی از همه شهروندان، رسانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه خواست پای کار باشند تا این تصمیم با پشتوانه‌ای محکم عملیاتی شود و مخاطرات ایمنی در مشهد به حداقل ممکن کاهش یابد.

گفتنی است؛ پیش از این نیز، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در نشستی که ۹ ماه قبل با اصحاب رسانه داشت، با بیان اینکه تنها ۶ درصد اماکن اقامتی در مشهد نسبت به اخذ تاییدیه ایمنی اقدام کرده‌اند، گفته بود: هم‌اکنون در مشهد بسیاری از اماکن دولتی و مکان‌هایی که در آنها تجمع انسانی شکل می‌گیرد یا فاقد تاییدیه ایمنی هستند یا برای تمدید تاییدیه اقدامی نکرده‌اند.

امیر عزیزی در آن نشست عنوان کرده بود که ۱۵ ساختمان و مجتمع پرخطر در شهر مشهد شناسایی و به دادستانی و اتاق اصناف مشهد معرفی شد‌ه‌اند که برای نخستین بار با حمایت دادستانی و اتاق اصناف مقرر شده است، چنانچه این مجتمع‌ها ظرف مدت ۴۵ روز نسبت به ایمن‌سازی اقدام نکنند  مهر و موم می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سه =

دکمه بازگشت به بالا