مشهد

فرضیه “حدس بل” در ریاضیات را با استفاده از تکنیک “جایگذاری اعداد” رد کردم

 

طباطبایی؛ ریاضیدان مشهدی

جوان ریاضی پژوه مشهدی گفت: وقتی با «حدس بل» روبه‌رو شدم، تنها ۵ دقیقه زمان برد تا بتوانم با جایگذاری اعداد اثبات کنم که اشتباه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سیدمحمد طباطبایی، جوان مشهدی ادعا می‌کند موفق به حل معمایی شده که انجمن ریاضی آمریکا اعلام کرده به منظور الهام بخشیدن به ریاضیدانان جوان در ریاضیات، جایزه یک میلیون دلاری برای آن اختصاص داده است.

این حدس متعلق به «اندرو بل» است که دارای علاقه شدیدی به نظریه اعداد است. اندرو بل برای نخستین بار جایزه‌ایی برای یک راه حل برای این حدس را در سال ۱۹۹۷ تعیین کرد. تا به امروز هم هیچ راه‌حل صحیحی برای این مسئله پیدا نشده، مقدار جایزه ۱۰۰۰۰۰ دلار بوده که اکنون به یک میلیون دلار افزایش یافته است.

سید محمد طباطبایی که یک خودآموخته ریاضی و فارغ‌التحصیل رشته محیط زیست است؛ معتقد است که با استعداد ذهنی که در بازی با اعداد در ریاضی دارد، توانسته «حدس بل» را رد کند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از سال پنجم ابتدایی علاقه زیادی به ریاضی و بازی با اعداد داشتم، به‌طوری که بدون اینکه بدانم «اتحاد مزدوج» وجود دارد، به آن رسیدم.

طباطبایی افزود: وقتی با «حدس بل» روبه‌رو شدم، تنها ۵ دقیقه زمان برد تا بتوانم با جایگذاری اعداد اثبات کنم که اشتباه است. ولی متاسفانه به دلیل اینکه تسلط کافی به زبان انگلیسی نداشتم و اینکه بتوانم به صورت مقاله علمی آن را بنویسم، اثبات آن را به فارسی تنظیم و به سایت «علم آمریکایی» فرستادم؛ ولی توجهی به آن نشد. اگر تاکنون هم کسی رد این «حدس بل» را به اثبات رسانده بود؛ در خبرها آمده بود.

به گزارش تسنیم، رد فرضیه «حدس بل» که جایزه یک میلیون دلاری برای آن تعیین شده است، تاکنون توسط هیچ فردی به اثبات نرسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا