مشهد

فرود نخستین بالگرد امدادرسانی در حرم مطهر رضوی‌

بالگرد حرم رضوی

همزمان با انجام مانور امداد و نجات، بالگرد امدادرسانی برای اولین بار در حرم مطهر رضوی فرود آمد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدسبه نقل از آستان نیوز، سید خلیل منبتی؛ معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در حاشیه این  مراسم اظهار داشت: مانور امداد و نجات با هدف شناسایی ظرفیت‎های آستان قدس رضوی و با همکاری پدافند غیرعامل، اورژانس، آتش‎نشانی، هلال احمر، دارالشفای امام رضا(ع) و خادمان رضوی در راستای خدمت‎رسانی به زائران و مجاوران امام هشتم(ع) طراحی و برگزار شد.

منبتی با بیان اینکه با توجه به حضور میلیونی زائران در فصل‎های مختلف سال در حرم مطهر رضوی باید برنامه‎ریزی‎هایی در حوزه خدمت‎رسانی به زائران صورت بگیرد، تصریح کرد: فرود بالگرد و آزمایش این حرکت برای کمک‎رسانی در شرایط و زمان‎های خاص در حریم حرم مطهر امام هشتم(ع) با عنایت و توجه تولیت آستان قدس رضوی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه امسال در روز عرفه ۲ میلیون جمعیت در حرم مطهر رضوی حضور داشتند، گفت: امدادرسانی در ایام خاص همچون ماه مبارک رمضان، روزهای تاسوعا و عاشورا و لحظه سال تحویل باید به طور ویژه صورت گیرد، به همین دلیل یک مجموعه کارهای راهبردی ویژه این ایام پیش‎بینی شده که افتتاح پد فرود بالگرد امدادرسانی یکی از آن برنامه‎هاست.

در این مراسم برای نخستین بار عملیات فرود بالگرد در جوار بارگاه امام رضا(ع) صورت گرفت. فرود این پد بالگرد اضطراری به صورت آزمایشی انجام شد تا در مواقع حوادث احتمالی در محدوده حریم رضوی امدادرسانی لازم انجام شود.

این بالگرد که از مدل «MI17» است، توانایی جابه‌جایی حدود ۴ و نیم تن را دارد که در نخستین ماموریت خود به منظور انتقال و توزیع غذای متبرک حضرت رضا(ع) در منطقه سیل‎زده تایباد، از حرم رضوی بارگیری کرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا