مشهد

فضای سبز شهر مشهد در حال افزایش است

در دهه فجر امسال بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال پروژه در استان به جز پروژه‌های شهرداری مشهد به بهره‌برداری رسید که این میزان بیش از ۳ هزار میلیارد ریال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
فضای سبز شهر مشهد در حال افزایش است

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه فضای سبز مشهد روبه افزایش است، گفت: این فضای سبز نیاز به آبیاری دارد لذا به جای استفاده از آب سدها و چاهها ساخت تصفیه‌خانه‌های محلی در دستور کار قرار گرفت که یکی از این تصفیه‌خانه‌‎ها وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علیرضا رشیدیان در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های آب و فاضلاب حاشیه شهر مشهد اظهار کرد: در گذشته در حوزه حاشیه شهر به دلیل عدم اجرای پروژه فاضلاب و رهاسازی پساب در این مناطق، بیماری‌های مختلف به ویژه پوستی گریبانگیر کودکان بود .
وی از اجرای بیش از ۱۱۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حاشیه شهر مشهد خبر داد و گفت: در این راستا و برای کاهش این معضل در ۳ سال گذشته عملیات اجرایی بیش از ۳۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حاشیه شهر آغاز و تاکنون ۱۱۰ کیلومتر آن اجرا شده است.
استاندار خراسان رضوی با یادآوری واگذاری ۶۵ هزار انشعاب فاضلاب در سال جاری در مناطق حاشیه شهر گفت: در سال جاری تعداد ۲ تصفیه‌خانه بزرگ با ظرفیت ۱۶۳ هزار متر مکعب با کاری جهادی به بهره‌برداری رسید و ظرفیت تصفیه‌خانه‌های مشهد از یکصد هزار مترمکعب در شبانه‌روز به ۲۶۳ هزار متر مکعب افزایش یافت .
رشیدیان ادامه داد: همچنین با تکمیل پروژه تصفیه‌خانه پرکندآباد با ظرفیت تصفیه ۱۴۰ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز این رقم، افزایش قابل توجهی می‌یابد.
وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز فعالیت در خراسان رضوی تامین آب برای کلانشهر مشهد از اولویت‌های استانداری بوده است، افزود: با وجود بحران کم‌آبی در این شهر، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکل خاصی برای شهروندان مشهدی ایجاد نشد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: میزان تولید فاضلاب و پساب در شهر مشهد با ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت گاهی به بیش از ۶۰۰ هزار متر مکعب می‌رسد که این خود دریاچه‌ای است.
رشیدیان متذکر شد: ‌از این رو بازچرخانی پساب و تصفیه آن برای جایگزینی در بخش آبیاری کشاورزی در دستور کار قرار گرفت و متناسب با اهداف مدیریت بحران آب اقدامات خوبی نظیر ساخت تصفیه‌خانه‌ها صورت پذیرفت.
وی ابراز کرد: بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه در سال جاری در سه مرحله به صورت تجمیعی در این استان به بهره‌برداری رسید.
استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: در دهه فجر امسال بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال پروژه در استان به جز پروژه‌های شهرداری مشهد به بهره‌برداری رسید که این میزان بیش از ۳ هزار میلیارد ریال نسب به سال گذشته افزایش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا