مشهد

فعالیت‌های آموزشی دانشگاه امام رضا(ع) در حوزه بین‌الملل افزایش می‌یابد

 

دانشگاه امام رضا

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: فعالیت‌های آموزشی دانشگاه امام رضا(ع) در حوزه بین‌الملل افزایش می‌یابد.

محمد خلیل زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: با توجه به اینکه دوره‌های دکتری در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) پژوهش محور بوده و وزارت علوم مدتی است به دوره‌های پژوهش محور مجوز نمی‌دهد و قرار شده است دوره‌های دکتری آموزشی و پژوهشی باشد، به همین دلیل دوره دکتری این دانشکده فعلاً متوقف شده است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) ادامه داد: تعداد دانشجویان دکتری این دانشگاه که هنوز فارغ التحصیل نشده‌اند 50 دانشجو است که با توجه به اینکه از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی برای تحصیل معرفی شده‌اند و دارای پست‌های سازمانی هستند به همین دلیل برای اشتغال این افراد برنامه ریزی خاصی نشده است.

وی در رابطه با طرح‌های بورسیه تحصیلی گفت: مشابه طرح بورسیه تحصیلی دانشجویان کارشناسی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز پیشنهاد شده که فعلاً آستان قدس رضوی با مقطع کارشناسی موافقت کرده و قرار است در این طرح تجربه به دست آید و سپس برای برای تحصیلات تکمیلی اقدام شود.

خلیل زاده در ادامه تصریح کرد: طرح کلی که مد نظر آستان قدس رضوی قرار دارد این است که دانش آموز را از پیش دبستانی تحویل بگیرد و تا دکتری زیر نظر آستان قدس ادامه تحصیل بدهد، و طرح‌های دیگر نیز وجود دارد که اولویت پذیرش در دانشگاه امام رضا(ع)  برای دانش آموزان دبیرستان‌های امام رضا باشد و همه این طرح ها به مرور رخ می‌دهد و نیاز به موافقت آستان قدس رضوی دارد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در رابطه با فعالیت‌های حوزه بین الملل دانشگاه امام رضا(ع)، خاطرنشان کرد: تاکنون چندین سفر بین مدیریت دانشگاه و چند دانشگاه در عراق انجام شده و با کنسولگری‌ها توافق شده که در فاز اول چند دوره کوتاه یک ساله در ایران برای متخصصین و دانشجویان دانشگاه عراق برگزار شود تا آموزش‌های مناسب را در رشته‌های مختلف به ویژه در حوزه فنی و مهندسی ببینند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین قرار است تعدادی از اساتید دانشگاه کشور ما برای برگزاری دوره‌ها به کشورهای دیگر بروند و سپس تبادل مستقیم دانشجو اتفاق افتد که وزارت علوم عراق دانشجویان خود را برای تحصیل در ایران بورس کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 7 =

دکمه بازگشت به بالا