مشهد

فعالیت سه شیفته گشت‌های کنترل آلاینده‌های زیست محیطی در ایام نوروز

برنامه ساعت زمین، ۵ فروردین ماه ۹۶ برای دومین سال نیز در مشهد اجرا می‌شود که طی آن چراغ ساختمان‌های شهرداری و ۵۰ درصد چراغ‌های بازارهای شهرداری خاموش خواهد شد.
فعالیت سه شیفته گشت‌های کنترل آلاینده‌های زیست محیطی در ایام نوروز

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد از فعالیت سه شیفته گشت‌های کنترل آلاینده‌های زیست محیطی در ایام نوروز خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمد پذیرا در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: با توجه به حضور گسترده زائران در شهر مشهد همزمان با نوروز و احتمال افزایش آلودگی هوای شهر، مدیریت محیط زیست شهری برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای اطلاع‌رسانی کیفیت هوا به منظور کاهش استفاده از خودروهای شخصی در سطح شهر انجام داده است.
وی افزود: در این راستا طی روزهای تعطیل فروردین ماه کیفیت هوای شهر از طریق تابلوهای اطلاع‌رسانی، صدا و سیما، پیامک و شبکه‌های مجازی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد در خصوص حضور گشت‌های کنترل آلاینده‌های زیست محیطی در سطح شهر گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، ۵ اکیپ گشت کنترل آلاینده‌های زیست محیطی مشهد به صورت سه شیفت تا ساعت ۲۲ در سطح شهر حضور دارند و با خودروهای دودزا برخورد می‌کنند.
پذیرا عنوان کرد: در این طرح ویژه که از انتهای بهمن ماه آغاز شده است تاکنون ۲۰۵۳ اعمال قانون توسط این گشت‌ها انجام شده که طبق این آمار ۵۲۰ خودروی دودزا و ۳۱۰ خودروی فاقد معاینه فنی اعمال قانون شده‌اند.
وی تصریح کرد: همچنین به منظور رفاه حال شهروندان مدیریت محیط زیست شهری در ایام عید نوروز برای پاسخگویی به افرادی که اخطاریه خودروی دودزا گرفته‌اند، باز است.
مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به اهدای کیسه زباله به شهروندان، اجرای برنامه‌های ترویجی، ارائه بروشور اطلاع‌رسانی و … است.
پذیرا با اشاره به اجرای برنامه ساعت زمین تصریح کرد: برنامه ساعت زمین، ۵ فروردین ماه ۹۶ برای دومین سال نیز در مشهد اجرا می‌شود که طی آن چراغ ساختمان‌های شهرداری و ۵۰ درصد چراغ‌های بازارهای شهرداری خاموش خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + شش =

دکمه بازگشت به بالا