خراسان

فعالیت 2 هزار وکیل در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: فعالیت 2 هزار وکیل در خراسان رضوی

رئیس کانون وکلای خراسان رضوی از فعالیت بیش از 2 هزار وکیل و کارآموز وکالت در این استان خبر داد و گفت: این مرکز افتخار خدمات‌رسانی به تعداد زیادی از وکلای مهمان از سایر استان‌ها را دارد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود خراشادی‌زاده، ظهر امروز در آئین نکوداشت استقلال کانون وکلای دادگستری اظهار کرد: عدالت قضایی بدون حضور وکیل امکان‌پذیر نیست و در این زمینه باید توجه بیشتری صورت پذیرد.

وی با اشاره به ماهیت کار کانون وکلا ادامه داد: کانون وکلا دادگستری قدیمی‌ترین سازمان مردم‌نهاد ایرانی است که به موجب لایحه استقلال کانون وکلا در دهه 30 شمسی به عنوان نهادی با شخصیت حقوقی و مستقل به وجود آمد.

رئیس کانون وکلای خراسان رضوی با بیان این که نقش نهادهای مدنی در تامین و اداره عدالت اجتماعی بر هیچ‌کس پوشیده نیست، تصریح کرد: قاضی در دادگستری فردی است مستقل، اما وکیل در دادگستری فردی است مستقل که تحت اوامر قاضی و سیستم قضایی قرار نمی‌گیرد.

 وی با تاکید بر این که اخلاق حرفه‌ای باید در هر حوزه و حرفه‌ای پررنگ باشد، عنوان کرد: با این حال موضوع عدالت و دادگستری برای فعالیت‌هایی که درصدد بر قراری عدالت هستند از اهمیت بالاتری برخوردار است.

خراشادی زاده کانون وکلا دادگستری خراسان رضوی را شامل مجموعه‌ای از افراد تحصیل‌کرده دانست و ابراز داشت:این مجموعه آمادگی کامل خود را برای همکاری های فی مابین با نهادهای قانون‌گذاری، ادارات، بخش خصوصی و اعلام می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا