خراسان

فقدان برندینگ معتبر مهمترین آفت زعفران کشور است

رمضانعلی سبحانی‌فر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین آفت صنعت زعفران کشور نداشتن برندهای معتبر است که بر صادرات این محصول تاثیر گذاشته است.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار اظهار داشت: در سال‌های اخیر بازرگانان برخی کشورهای منطقه محصول زعفران نامرغوب خود را با زعفران با کیفیت ایرانی مخلوط و با نشانک زعفران ایران به سایر کشورها صادر می‌کنند.

وی ادامه داد: این اقدام سبب بدنامی محصول زعفران ایرانی در بین کشورهای جهان می‌شود که می‌توان با ایجاد سازمان ملی زعفران و تدوین بسته‌های حمایتی راه سوء استفاده از نام زعفران ایرانی را سد کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بزرگترین آفت صنعت زعفران کشور را نداشتن نشانک‌های معتبر دانست و گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران هم می‌توانند باید با ایجاد کنسرسیوم و طراحی برندهای معتبر جلوی سوء استفاده بازرگانان سایر کشورها را بگیرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تشکیل کنسرسیوم توسط تولید کنندگان و صادرکنندگان زعفران سبب ایجاد رغبت و اعتماد در بازرگانان کشورهای خارجی برای ورود به بازار خرید این محصول می‌شود.

وی عنوان کرد: طراحی نامناسب در بسته بندی‌های محصول زعفران از دیگر مشکلات این صنعت است که باید مورد توجه تولیدکنندگان و صادر کنندگان باشد.

سبحانی فر ادامه داد: بسته بندی محصول زعفران صادراتی باید از کیفیت و طراحی مناسبی برخوردار باشد تا مورد اقبال بازرگانان و خریداران سایر کشورها قرار گیرد.

وی عنوان کرد: بزرگترین آفت صنعت زعفران کشور نداشتن برندهای معتبر است که بر صادرات این محصول تاثیر گذاشته است.

سبحانی فر افزود: زعفران استان خراسان رضوی در بین سایر محصولات تولید شده در کشور از کیفیت بالایی برخوردار است که و مسئولان استان با آماده کردن شرایط می‌توانند زمینه صادرات این محصول به کشورهای آسیایه میانه را فراهم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا