خراسان

فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی آماده توسعه تعاملات با کشورهای همجوار است

افشین رحیمی

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی آماده توسعه تعاملات با کشورهای همجوار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، افشین رحیمی ظهر امروز در جریان بازدید هیئت عالی کانون کارگری لبنان از کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک مشهد که باهدف آشنایی با برخی از فعالیت‌های اداره کل فنی وحرفه‌ای خراسان رضوی صورت پذیرفت اظهار داشت: برطرف کردن معضل بیکاری و ایجاد مهارت‌آموزی در اشتغال محور اصلی اقدامات سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و زیرمجموعه‌های استانی و شهرستانی این سازمان است.

وی افزود: مهارت در اشتغال‌زایی و به‌روز بودن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تولید با کیفیت نتیجه آموزش‌های مهارتی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی به توسعه و راه‌اندازی دفاتر ارتباطی سازمان فنی وحرفه‌ای در مناطق مختلف کشور اشاره و گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای این امکان را به وجود آورده تا مردم بتوانند از خدمات این سازمان در همه‌جا و حتی در نقاط دور دست استفاده کنند.

رحیمی تصریح کرد: این سازمان آمادگی دارد تا در کشورهای همسایه دفاتر ارتباطی ایجاد کرده و تجربیات و یافته‌های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار بدهد.

وی بر ایجاد ارتباط و تقویت مذاکرات با سران کشورهای دیگر تأکید کرد و گفت: استفاده از تجربیات و دستاوردهای دیگر کشورها به‌ویژه کشورهای مسلمان، ما را از وابستگی به کشورهای غربی بی‌نیاز می‌کند.

در این نشست، سیدحسین رسولی دبیراجرایی خانه کارگر خراسان رضوی هم با اشاره به مشکلات متعدد جامعه کارگری در کشور به‌ ویژه تاثیراتی که اخیراٌ تحریم‌ها بر بخش اقتصاد و تولید و جامعه کارگری برجای گذاشته اظهار داشت: سهم تولید ناخالص ملی خراسان رضوی با ۱۳٫۳ درصد پس از استان‌های اصفهان و تهران بیشترین سهم را در میان سایر استان‌های کشور دارد و با وجود اینکه خراسان رضوی از موقعیت اقتصادی و منطقه‌ای بسیار خوبی برخوردار است، اما متأسفانه کمتر مورد توجه مسئولان واقع شده است.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری چگونه می‌شود که ما در برخی از صنایع و رشته‌ها مقام‌های بالایی را در سطح دنیا کسب کردیم، اما در برخی از صنایع  نتوانسته‌ایم پیشرفت کنیم و متأسفانه در بسیاری از بخش‌ها اراده‌ای دیده نمی‌شود در حالی که اراده‌ها باید ایجاد و عملی شوند و باید آنقدر قوی شویم که به کشوری صادرکننده تبدیل شویم.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی با تأکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری فقط با خودباوری تحقق می‌یابد، خاطرنشان کرد: برطرف کردن نیازهای کشور با تولیدات خارجی نشانه ضعف فرهنگ و دانش کشور است و درحالی که کارگران با زحمت بسیار برای رسیدن به خودکفایی تلاش می‌کنند، وارد کردن تولیداتی که مشابه آن را خودمان تولید می‌کنیم ضربه‌ای جبران ناپذیری براقتصاد کشور تحمیل می‌کند.

رسولی تصریح کرد: وقتی کارخانه‌ها و صنایع تولید راکد شوند، گروه زیادی از کارگران بیکار می‌شوند و شاید در اندک زمانی بتوانیم کسری نیاز خودمان را از کشورهای دیگر تأمین کنیم، اما واردات بی‌رویه تولیدکننده را زمین‌گیر می‌کند و با از بین رفتن نیروی کار نمی‌توانیم کارگر و نیروی کار از کشور دیگر وارد کنیم.

در این نشست، قربانعلی رمضانی عضو کانون عالی بازنشستگان کشور اظهار داشت: کارگران اهرم اصلی تولید کشور و بازنشستگان آیینه تمام نمای شاغلان امروز هستند و مهمترین خواسته‌مان از مسئولان این است که طرح و پیشنهاداتی ارائه دهند که علاوه بر ایجاد انگیزه در روح کارگران، بهبود معیشت بازنشستگان را نیز مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه کارگران و بازنشستگان کارگری نباید دغدغه‌ای در بحث تأمین منابع مالی خود و خانواده‌هایشان داشته باشند، افزود: نگرانی‌هایی در این گروه زحمتکش جامعه بابت هزینه‌های جاری زندگی به‌ویژه امر درمان وجود دارد که رفع آن نیازمند همراهی و همکاری مسئولان در بحث پرداخت بدهی به بیمه‌ها است و همچنین خواستار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را دربرنامه ششم توسعه ولایحه بودجه سال ۱۳۹۶ هستیم.

عضو کانون عالی بازنشستگان کشور به کلیدی نقش کارگران در دوران‌ها و عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: جامعه کارگری در صف اول مبارزات دوران انقلاب و دفاع مقدس بودند و بخش عمده‌ای از شهدای والامقام و جانبازان، آزادگان و ایثارگران سرافراز از این گروه از اقشار جامعه هستند.

در این نشست، سیدعلی هاشم دبیرکل اتحادیه کارگری لبنان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در مشهد مقدس، دستاوردهای کشور جمهوری اسلامی ایران را حاصل اهداف اندیشه‌های بلند امام خمینی(ره) دانست و اظهار داشت: مسلمانان جهان هرچه دارند حاصل تلاش امام خمینی(ره) است و عظمت، گستردگی و تنوع ابعاد اندیشه‌های امام راحل(ره) و اثرات و برکات انقلاب اسلامی به حدی است که هرچه بیشتر می‌اندیشیم به ضعف و کم‌کاری خود بیشتر پی می‌بریم.

وی امام خمینی(ره) را عصاره و نماد همه خوبی‌ها، بزرگی‌ها، ارزش‌ها و تجلی ایمان، اخلاص، اسلام و هدایت امت دانست و افزود: تفاوت‌های اساسی جریان‌ها و جناح‌های داخلی با خارجی در این است که هسته مرکزی نیروهای داخلی از دیرباز در صف مریدان امام خمینی(ره) بودند و قبل از آنکه ایشان برایشان به‌عنوان رهبر انقلاب باشند، به‌عنوان یک مرجع و فقیه سترک و نستوه بودند.

دبیرکل اتحادیه کارگری لبنان به چند عنصر مهم برای بقا و ثبات انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نخستین و مهمترین عنصر حمایت مردم بوده که توانسته‌اند با حمایت خود این انقلاب را پیش ببرند و رمز موفقیت ملت ایران پیروی از ولایت فقیه در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌ها است.

به گزارش تسنیم، دراین بازدید مدل آموزشی و روند آموزش های قابل ارائه در کارگاه های تست های غیر مخرب، برق و الکترونیک، ماشین ابزار، تاسیسات و مکانیک صنایع از سوی هیات مذکور مورد بررسی قرار گرفت و طرح پژوهشی کارگاه مکانیک صنایع این مرکز مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا