آرایش و زیبایی

فواید استفاده از سرم مو چیست؟


انواع سرم مو

سرم مو با ایجاد لایه‌ای درخشان از مواد مغذی و سیلیکونی موها را خوش حالت می‌کند‎

این‌ روزها بازار تبلیغات انواع سرم‌های مو با نام‌های متفاوت، بسیار داغ است. نظر شما چیست؟ آیا شما هم فکر می‌کنید این تبلیغات تنها حقه‌های فروش این محصولات هستند و یا واقعا مصرف آن‌ها می‌تواند در سلامت موها تاثیرگذار باشد! خوب اگر شما هم تا به حال از یک سرم مو استفاده نکرده‌اید، احتمالا از جواب صحیح بی‌اطلاع هستید. 

از آنجایی که موهایمان برای همه ما یکی از ارزشمندترین دارایی‌های ما است، بهتر است قبل از تهیه یک سرم مو اطلاعات کافی در این زمینه را داشته باشید، تا قبل از انتخاب نهایی خود بدانید کدام سرم مو برای نوع موهای شما مناسب است.

سرم مو چیست؟ 

سرم مو یک محصول مراقبتی است که گاهی به شکل محلول و گاه به شکل جامد عرضه می‌شود. انواع سرم‌‌های مو با فرمول‌های شیمیایی مثل: سیلیکون، سرامید و انواع آمینواسیدها تولید می‌شوند. سیلیکون می‌تواند به عنوان ترکیبی جادویی شناخته شود چون باعث نرمی، درخشش و جلوگیری از فر و وز شدن مو می‌شود.

مزایای استفاده از سرم مو 

سرم مو با ایجاد لایه‌ای درخشان از مواد مغذی و سیلیکونی موها را خوش حالت می‌کند. با مصرف این سرم‌ها، موهای‌تان با لایه‌ای از مواد سیلیکونی و حفاظتی پوشیده می‌شود و بدین ترتیب موها صاف، نرم و ابریشمی خواهند شد. نکته دیگر این که با استفاده از این سرم‌ها می‌توانید موهای خود را در مقابل لوازم حالت دهنده مو مثل: انواع صاف کننده‌های گرمایشی و غیره ایمن کنید.

استفاده از سرم‌های مو باعث جلوگیری از شکستگی و گره خوردن موها می‌شود و شما خیلی راحت‌تر می‌توانید آن را به شکل دلخواهتان حالت دهید. به دلیل آمینو‌اسیدهای موجود در ‌ انواع سرم‌های مو، مصرف آن‌ها باعث حفاظت از پیاز موها و رنگ‌دانه‌های آن خواهد شد. تاثیر مثبت این سرم‌ها بر روی موها امری بدیهی‌ است اما نکته مهم انتخاب یک محصول مناسب، برای موهای شما با ویژگی‌های خاص است.

در ادامه با فواید استفاده از سرم موی مناسب با ویژگی خاص موهای خودتان آشنا خواهید شد: 

سرم‌های مو خیلی سریع ظاهر موها و احساس شما نسبت به موهایتان را تغییر خواهند داد. مطمئنا صافی، درخشش و خوش حالتی مو رویای هر خانمی است و مصرف یک سرم مناسب می‌تواند به راحتی باعث تحقق این رویا شود.

 به دلیل مواد تشکیل دهنده مفید موجود در سرم مو، پیاز مو تقویت می‌شود و در نتیجه موها مقاوم‌تر شده و شانس ریزش و شکستگی آن‌ها‌ کمتر خواهد شد.

 برای موهای خشک، استفاده از سرم‌ مو می‌تواند مانند یک ضرورت باشد زیرا به راحتی باعث رطوبت تارهای مو و در نتیجه عدم ریزش و شکستگی آن‌ها خواهد شد.

سرم‌های تقویتی مو با عملکرد عالی خود در حفاظت از تارهای مو در مواجهه با گرما، تابش نور خورشید و انواع آلودگی‌ها گرینه مناسبی برای موها خواهند بود.

 اگر از لوازم گرمایشی مثل اتوی‌مو و یا غیره برای حالت‌ بخشی موهای‌تان استفاده می‌کنید هرگز سرم  مو را فراموش نکنید. قبل از استفاده از هر نوع حالت دهنده حتما سرم را به موهایتان بزنید. این کار باعث ایمنی موها و حالت‌پذیری بهتر خواهد شد.

برای موهای مجعد، وز و یا فردار استفاده از یک سرم موی مناسب می‌تواند تنها ظرف چند دقیقه مانند یک معجزه باشد. مصرف این سرم‌ها باعث صافی سریع موهای مجعد و نرمی و لطافت موهای خشک و زبر می‌شود.

اگر موهای چربی دارید و احساس می‌کنید بلافاصله بعد از حمام موهای‌تان چرب و بی‌حالت به نظر می‌رسد، استفاده از یک سرم مو می‌تواند راه حلی مناسب برای این مشکل باشد. بعضی از سرم‌های مو می‌توانند چربی موها را از بین ببرند و لذت زیبایی موهای‌تان را چند برابر کند.

منبع: سلامتیسم

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا