خراسان

قانونمند شدن مؤسسات مالی و اعتباری تا پایان امسال/ میزان مطالبات بانکی استان زیر 7 درصد است

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی با بیان اینکه مؤسسات مالی و اعتباری تا پایان سال قانونمند می‌شوند، گفت: خوشبختانه خراسان رضوی با توجه به وسعت و عملکرد تجاری که دارد میزان مطالبات بانکی استان بالا نبوده و زیر 7 درصد است.

خبرگزاری فارس: قانونمند شدن مؤسسات مالی و اعتباری تا پایان امسال/ میزان مطالبات بانکی استان زیر 7 درصد است

 

علی صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با آخرین وضعیت موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج(ع) در استان خراسان رضوی اظهار کرد: مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج(ع) یکی از مؤسساتی بود که مجوز فعالیت نداشت و مطابق سایر مؤسسات با شایعه کوچکی که برای آن ایجاد شد با مشکلاتی برای پرداخت مبلغ سپرده‌گذاران خود مواجه شد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی افزود: طبیعی است که اگر تمام سپرده‌گذاران به صورت یکباره بخواهند منابع مالی خود را از بانکی خارج کنند بانک حتی اگر بانک دولتی هم باشد، دچار مشکل می‌شود چون مبلغ سپرده‌ها را سرمایه‌گذاری یا در قالب تسهیلات ارائه کرده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر دولت با تمام توان خود به دنبال قانونمند کردن مؤسسات مالی و اعتباری است و سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج(ع) نیز نگرانی از بابت مبالغ خود نداشته باشند چون با واگذاری به یکی از بانک‌های خصوصی سرمایه آنها بازگردانده می‌شود.

صادقی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چگونه مؤسسات غیرمجاز مالی و اعتباری توانسته‌اند در چند سال اخیر رشد کنند و جلوی فعالیت آنها گرفته نشود، گفت: باید توجه داشت که این مؤسسات در زمانی که تورم بر کشور حاکم بود شکل گرفتند و مردم نباید به دنبال یک سری تبلیغات رسانه‌ای برای کسب درصد سود سپرده بیشتر به سراغ این مؤسسات می‌رفتند اما خوشبختانه اکنون با نظارت بانک مرکزی و قوه قضائیه دیگر هیچ مؤسسه غیرمجازی شکل نمی‌گیرد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی ادامه داد: آنچه مسلم است این بوده که بانک مرکزی برای کاهش نگرانی سپرده‌گذاران و رفع مشکلات مالی مؤسسات مالی و اعتباری اقدام به ادغام این مؤسسات با بانک‌ها کرده است و مطابق فرصتی که بانک مرکزی داده تمام این مؤسسات باید تا پایان امسال قانونمند شوند.

* بیشترین معوقات بانکی استان به بنگاه‌های زودبازده تعلق دارد

وی در ارتباط با میزان معوقات بانکی خراسان رضوی بیان کرد: خوشبختانه خراسان رضوی با توجه به وسعت و عملکرد تجاری که دارد میزان مطالبات بانکی استان بالا نبوده و زیر 7 درصد است.

صادقی تصریح کرد: معوقات بانکی به بخش دولتی و خصوصی بازمی‌گردد و ترکیبی است اما می‌توان گفت که بیشترین حجم معوقات بانکی استان به بنگاه‌های زودبازده تعلق دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا