گوناگون

قيمت‌هاي نجومي کفش‌‌هاي زمستاني

thumbnail_maryam7133_1

اقتصاد نيوز/ انواع کفش‌‌هاي زمستاني مردانه و چکمه‌هاي زنانه در قيمت‌ها 900 تا 1.7 ميليون تومان به‌فروش مي‌رسد.

گشتي در بازار کفش نشان مي‌دهد که قيمت برخي کفش‌هاي عرضه شده در بازار، گاه تا بيش از پنج برابر سهم هزينه سالانه کفش در سبد هزينه خانوار ايراني است.

بر اساس آمار بانک مرکزي، در زمينه بررسي بودجه خانوار شهري، کفش و تعميرات آن در سال 1393، براي هر خانوار ايراني سالانه نزديک به 323 هزار و 895 تومان هزينه برداشته است.

صرف هزينه 323 هزار توماني کفش توسط خانوار ايراني در سال، در حالي قابل توجه است که گشتي در کفش‌فروشي‌هاي تهران نشان مي‌دهد؛ مغازه‌هايي وجود دارند که نازل‌ترين کفش موجود در آنها ممکن است با اين قيمت به فروش برسد.

يکي از اين فروشگاه‌هاي يک برند بين‌المللي کفش، اکنون کفش‌هاي تابستاني و صندل‌هاي خود را که با رسيدن به ميانه پاييز روانه انبار مي‌شوند، با قميت‌هايي در حدود 350 تا 400 هزار تومان به فروش مي‌رساند.

يکي از کارکنان اين فروشگاه توضيح مي‌دهد: خيلي از مشتريان ما در انتهاي فصل براي خريد به اين فروشگاه مراجعه مي‌کنند تا بتوانند کفش‌هاي ما را با قيمت مناسب‌تر تهيه کرده و آنها را براي سال آينده دپو کنند.

او ادامه داد: در نتيجه ما همواره مشتريان آخر فصل هم داريم که در انتهاي هر فصلي براي خريد به ما مراجعه مي‌کنند و همين باعث مي‌شود که اغلب کفش‌هاي ما به‌فروش برسد و براي سال آينده نماند.

همچنين در اين فروشگاه انواع کفش‌هاي پاييزه که در اصطلاح به نوع زنانه آنها «نيم بوت» هم گفته مي‌شود با قيمت بين 650 تا 850 هزار تومان به‌فروش مي‌رسد.

همچنين انواع کفش‌‌هاي زمستاني مردانه و چکمه‌هاي زنانه در قيمت‌ها 900 تا 1.7 ميليون تومان به‌فروش مي‌رسد.

يکي ديگر از کارکنان اين فروشگاه در مورد کفش‌هاي اين فروشگاه توضيح مي‌دهد: کفش‌هاي ارايه شده در واحد ما بسيار محبوب هستند و براي ما مشتريان مخصوصي وجود دارد که اغلب به اين نوع کفش علاقه داشته و براي هر فصل خود فقط از ما خريد مي‌کنند.

او ادامه داد:به هر حال ما عرضه‌کننده محصولات يک برند مطرح بين‌المللي هستيم و کساني که بخواهند کفش خوب بپوشند از محصولات ما استفاده مي‌کنند. اکنون ديگر بسياري از افراد تحصيلکرده جامعه به اين نتيجه رسيده‌اند که کفش خوب براي سلامتي ضروريست و خوب است که هزينه لازم را صرف کرده و کفش با کيفيت بپوشند.

اين فروشنده با تاکيد بر اينکه جنس‌هاي ارايه شده در مغاره اصل هستند، بيان کرد: ما کفش تقلبي به مردم ارايه نمي‌کنيم، چون مي‌دانيم در اين صورت مشتريان خود را از دست مي‌دهيم. در تمام اين سال‌ها توانسته‌ايم اعتماد مشتريان خود را جلب کنيم و اين براي ما يک «اصل»، است.

در اين فروشگاه يک جفت کفش زمستاني زنانه در حالي با قيمت 1.7 ميليون تومان به‌فروش مي‌رسيد که اين ميزان بيش از پنج برابر کل هزينه‌اي است که خانوار ايراني به طور ميانگين در طول سال صرف کفش و تعميرات کل خانواده خود (چهار نفر)، مي‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا