مشهد

قیمت ارزاق در نمایشگاه پائیزه مشهد «سرشکن» می‌شود/تجمیع محصولات فرصت مناسبی برای مردم

 

پای حرف مردم

براساس اعلام دستگاه‌های ذی ربط خراسان رضوی برپایی نمایشگاه پائیزه مشهد امسال لغو شده حال آن که بخشی از مردم خواستار برپایی این نمایشگاه هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سنت برگزاری نمایشگاه پائیزه هرساله در مشهد همزمان با اوایل ماه مهر و بازگشایی مدارس در محل نمایشگاه بین المللی انجام می‌شود.

امسال براساس آنچه تاکنون اعلام شده برپایی نمایشگاه در این محل لغو شده است و گویا قرار نیست نمایشگاه پائیزه دایر شود؛ به همین دلیل سراغ عده‌ای از مردم رفته تا نظرات آنها را در زمینه برگزاری و یا عدم برگزاری این نمایشگاه جویا شویم.

قیمت‌های مناسب‌تر نمایشگاه پائیزه

مریم.‌ب که خود را خانه‌دار معرفی می‌کند در این زمینه به خبرنگار ما می‌گوید: معمولاً جزو آن دسته افرادی نیستم که از محل نمایشگاه‌ها ارزاق عمومی و مورد نیاز خود را خریداری کنم اما یکی از مزایای نمایشگاه پائیزه مشهد این بود که معمولاً تمامی محصولات مورد نیاز یک جا جمع می‌شدند و از این طریق در وقت هم صرفه جویی می‌کردم.

وی دلیل دوم خرید از نمایشگاه را قیمت مناسب‌تر اعلام می‌کند و می‌گوید: علاوه بر این قیمت‌ها در این نمایشگاه معمولاً به دلیل اینکه بخش زیادی از فروشندگان حاضر هستند و فضا حالت رقابتی دارد ارزانتر از خرید از خرده‌فروشی‌ها و مغازه‌های سطح شهر است.

ترافیک برطرف شود مشکلی نداریم

علیرضا.‌ج شهروند دیگری است که در اطراف میدان نمایشگاه مشهد سکونت دارد، وی تنها دلیلی که برای عدم برگزاری نمایشگاه دارد، ترافیکی است که در هنگام برپایی نمایشگاه در میدان نمایشگاه مشهد ایجاد می‌شود.

وی معتقد است اگر فکری برای حل معضل ترافیک اندیشیده شود، قطعاً برپایی نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه پائیزه مشهد می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازهای مردم را برطرف کند.

نمایشگاه با نیازهای قشر ضعیف جامعه همخوان است

مرضیه.‌ن هم معتقد است: به‌هرحال برپایی این نمایشگاه‌ها معمولاً جامعه هدف خاصی را مدنظر دارد و این قشر بیشتر مایحتاج خود را از این قبیل نمایشگاه‌ها خریداری می‌کنند؛ البته این به معنای این نیست که فقط قشر ضعیف جامعه خریداران و حاضران در این نمایشگاه هستند بلکه به‌دلیل تنوع و تراکم محصولاتی که ارائه می‌شود سایر اقشار جامعه در این نمایشگاه حاضر می‌شوند.

قیمت‌ها رقابتی‌تر و مناسب‌تر است

محسن.‌ب نیز از دیگر طرفداران برگزاری نمایشگاه پائیزه در مشهد است و می‌گوید: خب به‌هرحال ابتدای مهرماه بسیاری از خانواده‌ها به‌ویژه خانواده‌هایی که دارای فرزند هم هستند، این قبیل نمایشگاه‌ها را مناسب‌تر می‌دانند، از سوی دیگر پراکندگی مغازه‌ها در مشهد بسیار زیاد است و شاید فردی اگر بخواهد تمامی ارزاق مود نیاز برای فرزند خود را خریداری کند ساعت‌ها در ترافیک باشد.

وی قیمت‌های این نمایشگاه را رقابتی‌تر می‌داند و می‌گوید: به‌هرحال امیدواریم ساز و کاری فراهم شود تا این نمایشگاه مجدد در مشهد برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا