ایران

قیمت طلا به کمترین رقم در ۴ ماه گذشته رسید

  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, قیمت طلا

پس از آنکه انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا احتمال افزایش مجدد نرخ بهره در آمریکا را بالا برد و موجب تقویت ارزش دلار شد، قیمت طلا دیروز به پایین ترین رقم در حدود ۴ ماه گذشته رسید. 

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا احتمال افزایش مجدد نرخ بهره در آمریکا را بالا برد و موجب تقویت ارزش دلار شد، قیمت طلا دیروز به پایین ترین رقم در حدود ۴ ماه گذشته رسید.

بر اساس اعلام وزارت کا آمریکا، میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی این کشور در ماه گذشته میلادی ۲۲۲ هزار مورد افزایش داشت که بالاتر از پیش بینی ۱۷۹ هزار موردی بود.

نعیم اسلم، تحلیلگر بازار در موسسه تینک مارکتس گفت: «آمار بازار کار آمریکا خبری منفی برای تجار بازار طلا بود، زیرا این آمار احتمال افزایش نرخ بهره را بالا می برد.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۱٫۰۴ درصد کاهش به ۱۲۱۲ دلار و ۴۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد دروز تا رقم ۱۲۰۷ دلار و ۱۵ سنت پایین آمد که ضعیف ترین قیمت از ۱۵ مارس تاکنون بود. قیمت فلز زرد در این هفته حدود ۲٫۵ درصد کاهش یافت و در آستانه ثبت بزرگترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به ۵ می تاکنون قرار گرفت.

قیمت طلای آمریکا برای تحویل در مه اوت نیز در پایان معاملات دیروز با ۱٫۱ درصد کاهش به ۱۲۰۹ دلار و ۷۰ سنت رسید.

قیمت طلا از زمان رسیدن به بالاترین رقم ۷ ماه اخیر در ۶ ژوئن (۱۲۹۵ دلار و ۹۷ سنت) حدود ۶ درصد کاهش داشته است.

دیگر عامل تضعیف قیمت طلا، تقویت شاخص دلار بود. معمولا هر زمان که ارزش دلار بالا برود، قیمت کالاهای ارزش گذاری شده به دلار از جمله طلا پایین می آید.

قیمت نقره نیز دیروز ۳٫۲ درصد کاهش داشت و به ۱۴ دلار و ۴۹ سنت رسید. قیمت نقره دیروز در عرض یک دقیقه ۷ درصد کاهش یافت و تا ۱۴ دلار و ۸۶ سنت پایین آمد که کمترین رقم در ۱۵ ماه گذشته بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا