خراسان

قیمت پرتقال تنظیم بازار کاهش یافت

p5مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: قیمت پرتقال تامسون در کلیه مراکز توزیع در استان خراسان رضوی از هر کیلوگرم ۲۳۰۰ تومان به ۱۸۰۰ تومان کاهش یافته است.
به گزارش ایسنا، منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی، سید حمیدرضا جوادی با اشاره به اینکه توزیع طرح پرتقال تنظیم بازار از ۲۴ اسفند به منظور مدیریت بازار در سطح استان خراسان رضوی آغاز شد، گفت: به منظور تامین رفاه شهروندان پرتقال والنسیا با قیمت هر کیلو ۳۹۰۰ تومان و پرتقال تامسون شمال باکیفیت مناسب نیز با قیمت هر کیلوگرم ۲۳۰۰ تومان در سطح استان عرضه شد.
وی اظهار کرد: به دلیل اثرگذاری طرح در سطح بازار، کاهش قیمت پرتقال تامسون در جلسه تنظم بازار طرح و مورد تایید اعضا قرار گرفت که بر اساس این مصوبه پرتقال تامسون شمال از تاریخ ۳ فروردین با قیمت هر کیلوگرم ۱۸۰۰ تومان برای مصرف کننده توزیع شد.
جوادی افزود: میوه ذخیره‌سازی شده کیفیت مطلوب و در زمان توزیع مجددا سورت شده تا به لحاظ وزنی و کیفی با رعایت حقوق مصرف کنندگان و با اختلاف قیمت نسبت به بازار عرضه می‌شود.
مشاور عالی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: میوه در سردخانه‌های استان به مقدار نیاز ذخیره‌سازی و محدودیت برای عرضه میوه نداریم.
جوادی افزود: شهروندان می‌توانند محصولات طرح تنظیم بازار و مورد نیاز را تا تاریخ ۱۵ فروردین ماه در سطح استان با قیمت مصوب تهیه کنند. براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار چنانچه شرایط بازار ایجاب کند، قیمت پرتقال باز هم کاهش می‌یابد. ذخیره میوه موجود در سردخانه‌ها دو برابر سال گذشته است و تاکنون ۲۱۰۶ تن پرتقال عرضه شده است.
وی ادامه داد: می‌توان پیش‌بینی کرد تا اواخر فروردین شاهد متعادل شدن قیمت گوشت قرمز خواهیم بود. شهروندان می‌توانند میوه طرح تنظیم بازار و مورد نیاز را تا تاریخ ۱۵ فروردین ماه در سطح استان با قیمت مصوب تهیه کنند. کاهش یا افزایش قیمت میوه طرح براساس بررسی بازار صورت گرفته و پس از طرح درکمیسیون تنظیم بازار و تصویب ابلاغ و اجرا می‌گردد.
جوادی گفت: گوشت مرغ منجمد نیز در بازارهای شهرداری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاون‌های مصرف کارکنان و صنف مربوطه با قیمت هر کیلوگرم۵۷۰۰ تومان عرضه می‌شود. قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد نیز ۲۰۰ تومان کاهش داشته است. گوشت قرمز تنظیم بازار نیز با قیمت مصوب لاشه به مبلغ ۲۷ هزار تومان در حال توزیع بوده و تا متعادل شدن بازار این طرح نیز ادامه دارد و استقبال چشمگیری توسط شهروندان صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا