مشهد

لایحه بودجه ۹۶ شهرداری مشهد بدون ارقام تصویب شد

در جلسه امروز شورای شهر مشهد بودجه سال ۹۶ شهرداری، بدون ارقام تصویب شد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، امروز ۱۷ اسفندماه در صد و شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در لایحه ماده واحده بودجه سال آینده شهرداری مشهد از حیث درآمدها حدود دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها، حدود دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تعیین شده بود، اما به پیشنهاد اعضای شورا به دلیل بررسی‌های بیشتر بودجه‌ها و درآمدهای ریز، در نهایت بودجه سال ۹۶ تعیین خواهد شد.
حسن قدیری طرقی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص بودجه تعیین شده عمومی شهرداری در سال ۹۶، اظهار کرد: در جلسه هماهنگی آذری، معاون اداری و مالی شهرداری عنوان کرد که در اوج رونق ۶۰ درصد بودجه تحقق پیدا می‌کند؛ می‌گویند به دلیل عدم حمایت مدیران ممکن است این تحقق بودجه انجام نشود.
وی افزود: بودجه‌ای را تصویب می‌کنیم که اصلا اعتقادی به تحقق آن نداریم؛ دلیل مخالفت من این است که حرف‌های ضد و نقیض هم از طرف معاون برنامه‌ریزی شهرداری و هم رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی شورا شنیده می‌شود.
حسنعلی اخلاقی امیری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه، خاطرنشان کرد: مدیریت‌های اجرایی عمدتا نگاهی به گذشته دارند و بر اساس تحقق‌های سال‌های قبل تصمیم می‌گیرند؛ این فاصله در تعیین بودجه و محقق شدن آن کاملا معقول و متداول است.
غلامرضا شربتدار، معاون برنامه‌ریزی شهرداری مشهد در خصوص تحقق بودجه‌ها در چند سال اخیر، عنوان کرد: ما نمی‌توانیم در فضای آرمانی بودجه‌ای را تعیین کنیم چون در نهایت در تفریغ بودجه به مشکل می‌خوریم.
وی افزود: در سال ۹۱ از ۱۷۰۰ میلیارد تومان بودجه تعیین شده، ۸۴ درصد تحقق بودجه، در سال ۹۲ از ۱۸۹۸ میلیارد تومان ۸۲ درصد تحقق بودجه، در سال ۹۳ از ۲۰۲۸ میلیارد تومان ۸۶ درصد تحقق بودجه و در سال ۹۴ از ۲۲۸۰ میلیارد تومان ۷۸ درصد بودجه تحقق یافته است.
شربتدار خاطرنشان کرد: از بودجه محقق شده در سال جاری تا کنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان محقق شده که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به ۱۸۰۰ میلیارد و با کمک دولت به دو هزار میلیارد تومان برسد.
محمدرضا دیمه‌کار، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه، یادآور شد: در حال حاضر بودجه سال جاری شهرداری مشهد تنها ۶۲ درصد از بودجه تحقق پیدا کرده است و برنامه‌های غیرواقع‌بینانه هم شهرداری و هم مردم را به اشتباه می‌اندازد.
مهدی ذاکرالحسینی، عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ میلیون مترمربع از صدور پروانه‌های سالانه، به پنج میلیون مترمربع در سال کاهش یافته است که این خود نیز شاهدی در کاهش درآمدهاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 3 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا