مشهد

لایروبی کال زرکش، مشهد را از خطر سیلاب مصون نگه می‌دارد

استاندار خراسان رضوی گفت: لایروبی مسیل‌ها و بازگشایی کال زرکش مشهد به طول ۱۰ کیلومتر، مشهد را از خطر سیلاب مصون نگه می‌دارد.

لایروبی کال زرکش، مشهد را از خطر سیلاب مصون نگه می‌دارد / برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز حاشیه رودخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی در جریان بازدید از عملیات لایروبی مسیل‌ها و بازگشایی کال زرکش مشهد اظهار کرد: موضوع پیشگیری از سیلاب و خسارت‌های احتمالی در دستور کار ستاد مدیریت بحران استان قرار دارد و خوشبختانه با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، خراسان رضوی در سیل‌های اخیر کشور متحمل کمترین خسارت شد. 

استاندار خراسان رضوی افزود: کال زرکش به طول ۱۰ کیلومتر در روزهای اخیر به دلیل بارش‌های رگباری باران طغیان کرده بود و حتی به برخی از خانه‌های احداث‌شده در حریم این کال آسیب رساند و برحسب تصمیم شورای مدیریت بحران شهرستان مشهد، لایروبی این مسیل در دستور کار قرارگرفته است.

وی ادامه داد: پس از اتمام عملیات لایروبی مسیل‌ها و بازگشایی کال زرکش، دیوارهای ساحلی هم در اطراف این کال نصب خواهد شد تا در آینده، هیچ خطری به لحاظ وقوع سیل متوجه مشهد نباشد. 

رزم حسینی یادآور شد: کال زرکش روان آب‌ها را به کشف رود هدایت می‌کند و امیدواریم محدوده مشهد و روستاهای حریم این کلان‌شهر به مساحت ۸۶ هزار هکتار از خطر سیلاب و خسارت‌های ناشی از سیل مصون بماند. 

وی با اشاره به لزوم بازگشایی مسیل‌ها در محدوده طرقبه شاندیز افزود: طی سه هفته گذشته اقدامات خوبی توسط فرماندار این شهرستان و باتدبیر ستاد مدیریت بحران انجام‌گرفته است و با دستور دادستانی موانع پیش روی روان آب در رودخانه‌ها تخریب‌شده است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: باید از طریق کمیسیون‌های شهرسازی با ساخت‌ها و سازها غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها برخورد شود اما درعین‌حال برای پیشگیری از وقوع سیل، لایروبی مسیل‌ها در دستور کار قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 5 =

دکمه بازگشت به بالا