سلامت

لباس‌های قرمز و نارنجی باعث افزایش حرارت و ذوب شدن چربی‌ها می‌شود

رنگ پیراهن لباس

یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: پوشیدن لباس‌های آبی رنگ، سفید، نیلی و کبود باعث کاهش حرارت و افزایش رطوبت بدن و در نتیجه چاقی و لباس‌های قرمز رنگ, زرد و نارنجی باعث افزایش حرارت و متابولیسم و ذوب شدن چربی‌ها می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, علی‌محمد ملاحی اظهار داشت: اصولاً تجمع چاقی به‌ویژه در چاقی موضعی در نقاطی از بدن ایجاد می‌شود که عضلات و بافت‌های آن نواحی دچار ضعف قوا شده باشند.

به گفته وی “دل سردی” و کاهش قوت قلب یکی از عوامل ضعف بافت‌های نواحی لگن، تناسلی، کمر، پهلو‌ها، باسن و ناحیه ژنیتال(اندام جنسی) است. این تقریباً همان بحثی است که در طب رایج به عنوان چاقی ناشی از افسردگی مطرح می‌شود.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: غم و افسردگی با ایجاد سردی و کاهش متابولیسم بدن به‌ویژه کاهش عملکرد غده تیروئید (بر اثر بغض‌های مکرر)  باعث افزایش رطوبت, بلغم و چاقی یا به اصطلاح”غمباد” (به ویژه در مزاج‌های سردو تر) می‌شود.

ملاحی بیان داشت: فوتون‌های نور خورشید نیز بر پوست و عناصر زیر پوستی به‌ویژه چربی‌های نواحی “هایپودرم” (پوست از سه قسمت اپیدرم، درم و هایپودرم تشکیل شده است که  هایپودرم لایه عصبی یا لایه زیرین پوست است) اثرگذار و از عوامل مؤثر در چاقی و لاغری‌اند.

وی عنوان کرد: بدیهی است آن دسته از طول موج‌های نور خورشید که باعث افزایش متابولیسم و حرارت می‌شوند, باعث ذوب شدن بلغم می‌شوند. این طول موج ها به ویژه بعد از عبور نور خورشید از رنگ‌های قرمز و زرد و نارنجی بیشتر مشهود هستند.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران یادآور شد: بنابراین پوشیدن لباس‌های آبی رنگ، سفید، نیلی و کبود باعث کاهش حرارت و افزایش رطوبت بدن و در نتیجه چاقی می‌شوند و لباس‌های قرمز رنگ, زرد و نارنجی با عبور اشعه‌ای نورانی و  پر حرارت نزدیک به مادون قرمز باعث افزایش حرارت و متابولیسم و ذوب شدن چربی‌ها می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا