ایران

لزوم توجه دولت به ارتقای عدالت اجتماعی و فقرزدایی/ ناامیدان از کارآمدی دولت به اصولگرایان رأی دادند

خبرگزاری فارس: لزوم توجه دولت به ارتقای عدالت اجتماعی و فقرزدایی/ ناامیدان از کارآمدی دولت به اصولگرایان رأی دادند

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس دهم گفت: اگر دولت به فکر ارتقای عدالت اجتماعی، توجه به مناطق محروم و فقرزدایی نباشد، محرومان باعث تغییر دولت خواهند شد.

 

امیرحسین قاضی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به پیروزی اصولگرایان در بیشتر نقاط کشور از جمله مشهد اظهار کرد: من انتخابات فعلی را یک انتخابات سیاسی ندیدم بلکه به نظرم، ملاک رأی مربوط به زاویه امیدی بود که مردم نسبت به عملکرد دولت در حوزه اقتصادی و معیشتی داشتند.

وی ادامه داد: در انتخابات اخیر اینگونه توسط دولت تبلیغ شد که تمایلشان، رأی دادن به اصلاح‌طلبان معتدل است و مخالفان را در طول مدت گذشته به شدت کوبیدند، آقای رئیس جمهور و دولت یک دو قطبی طرفدار دولت و مخالف دولت در سراسر کشور ایجاد کردند که این دوقطبی‌سازی خود را نشان می‌دهد.

منتخب مردم مشهد در مجلس دهم با بیان اینکه مناطق پیرامونی و محیطی به مخالفان دولت رأی دادند، گفت: در مناطقی که مردم از کارآمدی دولت ناامید شدند برای حل مشکلات معیشتی به مخالفان دولت رای دادند که بیشتر شامل مناطق محروم بود.

*رأی مردم حاشیه و روستا به اصولگرایان بود

قاضی‌زاده افزود: در کلان شهرها نیز رأی مردم حاشیه و روستا به اصولگرایان به عنوان منتقدین دولت بود اما مناطق مرفه که رکود و مسائل اقتصادی کمتر روی آنها تأثیر گذاشته، به طرفداران دولت رای دادند چون این برداشت را دارند که ممکن است در ادامه سیاست‌هایی که دولت در پیش گرفته، در آینده بهبودی حاصل شود.

وی با بیان علت رأی آوردن یکپارچه اصولگرایان در مشهد گفت: علت این مسئله آن بود که داستان پدیده و میزان امثال این‌ها در مشهد اتفاق افتاد و دولت کارامدی لازم را برای حل مشکلات مرتبط با مردم در این حوزه از خود نشان نداند و مردم کاملا از دولت ناامید شدند به همین دلیل به تیم منتقد دولت رأی دادند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در تهران هم در شهر ری و مناطق جنوبی، اصولگرایان رأی بیشتری داشتند اما این موضوع در مشهد تشدید شد و دلیل آن هم مشکلاتی بود که در طول دوسال گذشته به وجود آمد.

قاضی‌زاده با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان و در طول چهار سال گذشته از عدد 7.5 به 15 رسید و عمده رشد آن هم مربوط به دوسال اخیر بود، اظهار کرد: مردم با گوشت و پوست خود احساس کردند که دولت برنامه‌ای برای حل مشکلاتشان ندارد.

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس دهم خاطرنشان کرد: اگر سری به کارخانه‌های اطراف بزنید تعطیلی کارخانه‌ها را می‌بینید، همین موضوع پدیده باعث از بین رفتن 20 هزار شغل مستقیم شد و تعدادی زیادی شغل غیرمستقیم نیز از بین رفت و سرمایه مردم به خطر افتاد.

* مردم از اینکه دولت به فکرشان است ناامید شدند

وی تأکید کرد: این مسائل دارای اثر وضعی است و اثر آن هم این بود که مردم از اینکه دولت به فکرشان است ناامید شدند و به تیم رقیب رای دادند تا شاید آنها بتوانند کاری انجام دهند.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه مسئله انتخابات اخیر اصلاً سیاسی نیست، بلکه اقتصادی و اجتماعی است، گفت: رشد آسیب‌های اجتماعی و مشکلات معیشتی ناامیدی را در مردم ایجاد کرده و آنها را وادار می‌کند رفتارهای مخالف‌گونه انجام دهند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس بیان کرد: آن چیزی که مشخص است آن است که اگر دولت می‌خواهد ادامه حیات دهد باید به‌طور جدی و به‌سرعت به فکر حل مشکلات مردم باشد.

وی تصریح کرد: مردم اصلاً سیاسی نیستند اما اگر دولت به فکر ارتقا عدالت اجتماعی، توجه به مناطق محروم و فقرزدایی نباشد، این جنبش محرومین که از سراسر کشور آغاز شده، باعث تغییر دولت خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا