مشهد

لغو امتیاز بهره‌برداری تاکسی در صورت عدم نوسازی تا پایان سال

تاکسیرانانی که تا پایان سال به هر دلیلی تاکسی خود را نوسازی نکنند در سال ۹۶ به‌صورت خودکار امتیاز بهره‌برداری آنها لغو شده و دیگر اجازه فعالیت نخواهند داشت.
لغو امتیاز بهره‌برداری تاکسی در صورت عدم نوسازی تا پایان سال

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: اگر تاکسیرانان تا پایان سال تاکسی خود را نوسازی نکنند با مصوبه هیئت دولت به‌صورت خودکار امتیاز بهره‌برداری از تاکسی آنها لغو می‌شود.
سید مهدی علوی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد در ارتباط با نوسازی نشدن تاکسی توسط تاکسیرانان اظهار کرد: با توجه به مشکلات زیست‌محیطی و اهمیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ارائه خدمات به نوسازی تاکسی از سوی دولت توجه ویژه شده است.
وی افزود: در این راستا هیئت دولت دو بخش‌نامه را ابلاغ کرده که بر پایه آن فعالیت تاکسی‌های فرسوده در سطح شهرها کاملاً غیر ممکن می‌کند که اولین مصوبه در آبان ماه سال جاری ابلاغ شده که بر اساس آن راهنمایی و رانندگی می‌تواند خودروهای فرسوده را روزانه ۵۰ هزار تومان در کلان‌شهرهای کشور جریمه کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد بیان کرد: در دی ماه سال جاری نیز بخشنامه‌ای جدید از سوی هیئت دولت ابلاغ شد که بر اساس آن شهرداری‌ها موظف می‌شوند که امتیاز بهره‌برداری تاکسی‌های فرسوده و رانندگانی که نسبت به نوسازی تاکسی خود اقدام نکردند تا پایان همان سال لغو کنند.
علوی‌مقدم تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، تاکسیرانانی که تا پایان سال به هر دلیلی تاکسی خود را نوسازی نکنند در سال ۹۶ به‌صورت خودکار امتیاز بهره‌برداری آنها لغو شده و دیگر اجازه فعالیت نخواهند داشت.
وی در پایان تاکید کرد: متأسفانه تعدادی از تاکسیرانان اقدام به تشکیل پرونده برای نوسازی تاکسی خود کرده‌اند اما هیچ اقدام عملی دیگر در این مسیر انجام نداده‌اند که در سال آینده با مصوبه هیئت دولت به صورت خودکار امتیاز بهره‌برداری آن لغو می‌شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا