خراسان

مؤسسه میزان هنوز ۶۴۰ میلیارد تومان بدهی دارد

علی رسولیان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی گفت: مبلغ ریالی باقیمانده بدهی مؤسسه میزان به سپرده‌گذاران ۶۴۰ میلیارد تومان است.

علی رسولیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: جلسه‌ای با مسئولان بانک صادرات برگزار شده و قرار بر این است که به زودی اقدامات خود برای اعلام جدول پرداخت باقیمانده مطالبات مردم از مؤسسه میزان را ساماندهی کنند.

وی بیان کرد: قرار بود تا آخر بهمن جدول پرداخت مطالبات اعلام شود اما در این میان یکی از مهم‌ترین مشکلات این است که دارایی‌های اعتباری میزان وصول نمی‌شود و به همین علت بانک صادرات توان پرداخت مطالبات مردم را ندارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به عبارت ساده‌تر افرادی که از میزان وام دریافت کرده بودند هم‌اکنون باید اقساط خود را به بانک صادرات پرداخت کنند و این کار را انجام نمی‌دهند علاوه بر اینکه یکی از مشکلات بسیار مهم در حوزه رفع مشکلات میزان شرکت پدیده است که این مؤسسه از آن مطالبه بالایی در قالب تسهیلات دارد.

رسولیان بیان کرد: گرچه این دارایی‌ها وجود دارد اما جای پول نقدی که بانک صادرات باید به سپرده‌گذاران میزان پرداخت کند را نگرفته و بخش زیادی از اموال مؤسسه میزان هم دارای مشکل برای فروش هستند. هم‌اکنون حدود ۶۴۰ میلیاردتومان از تمام مطالبات مردم از مؤسسه میزان باقی‌مانده که بانک صادرات و بانک مرکزی قول مساعد داده که در کوتاه‌ترین زمان نحوه پرداخت آنها را مشخص کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا