خراسان

ماجرای معلمی که از تخته به تخت رسید

 

 

 

اخباراجنماعی,خبرهای اجنماعی,معلم

«معلم نيشابوری، با وجود بيماري، بر روي تخت در كلاس حاضر شد» اين خبري بود كه با يك عكس در فضاهاي مجازي به سرعت پيچيد.

به گزارش ايسنا، وقتي اين خبر در فضاهاي مجازي دست به دست مي‌شد، -معلمي كه ديسك داشته و بر روی تخت تدريس مي‌كند- حرف و حدیثها بالا گرفت؛ عده‌اي وي را يك معلم فداكار معرفي كردند و اين كار او را ستودند؛ عده‌اي واكنش منفي نسبت به اين مساله نشان دادند و براي روحيه دانش‌آموزان نادرست دانستند؛ حتي تعدادي از معلم‌ها معتقد بودند، اين اتفاق‌ها باعث مي‌شود، اين عمل بعدها تبديل به وظيفه شود و دليلي ندارد كه يك معلم با وجود مرخصي استعلاجي در مدرسه حضور يابد.

اين مدت واكنش‌هاي متفاوتي را در اين‌باره ديدیم، سوالات زيادي شكل گرفت… اين‌كه معلم جايگزيني نبوده كه در كلاس درس حاضر شود؟ علت حضور يك معلم در حالي‌كه مرخصي استعلاجي دارد، چيست؟ آيا اين يك حركت نمايشي است يا بحث ديگري در ميان بوده است؟! چرا عده‌اي اين كار را فداكاري مي‌دانند و عده‌اي خير و… ؟!

به هر روي، هركسي به گونه‌اي پاسخ اين سوالات را از نگاه خود مي‌داد. يك نفر اين سوالات را پيچيده و بي‌جا مي‌دانست و مي‌گفت تنها بحث ارتباط عاطفي دانش‌آموزان و معلم بوده و بي‌جهت بزرگ شده و متقابلاً ديگري سوالات را به‌جا و درست مي‌دانست و پاسخ آن را در مسائل ديگر مي‌جست.

اين گزارش در سه ضلع والدين، معلم و مدير اداره آموزش و پرورش پيگيري شده که در ادامه می خوانید. در ابتدا به سراغ معلم جنجالی این روزها می رویم و صحبت هایش را در این باره می شنویم.
 
معلم نیشابوری:
 شما هم جای من بودید، می رفتید
مهناز مقدم‌نيا كه شاگردانش در دبستان فردوسي نيشابور او را “مامان مهناز” صدا مي‌كنند، در گفت‌وگو با ايسنا گفت: دانش‌آموزان به خاطر نبودن من گريه مي‌كردند. آن‌ها ارتباط عاطفي زيادي با من دارند. تا كنون به مدرسه رفتم و اگر بتوانم تا 15 ارديبهشت ادامه مي‌دهم.

وی در پاسخ به این سوال که “برخی معتقد بودند که درس دادن به دانش‌‌آموزان در حالت دراز كشيده و روي تخت، بر روحيه آن‌ها تاثير منفي دارد؛ شما چه فکر میکنید؟” پاسخ داد: مهم بچه‌هاي من هستند. وقتي با اين بیماری بر روي تخت با من همكاري مي‌كنند و دست من را مي‌گيرند و كمكم مي‌كنند؛ به من مي‌گويند «مامان مهناز همين‌طوري بيا». اگر شما هم به‌جاي من باشيد، اين وابستگي را نمي‌توانيد ناديده بگيريد و مي‌رفتيد.

این معلم نیشابوری در پاسخ به اين‌كه “آيا باز هم به اين كار ادامه خواهيد داد و با وجود تجديد مرخصي باز هم به مدرسه مي‌رويد”، گفت: با وجود اين‌كه درد دارم، تا كنون رفته‌ام و خودم مايل هستم كه بروم؛ حتي مدير آموزش و پرورش نيز گفت كه نيرو هست و به‌جاي شما خواهد آمد ولي من حاضرم تخت را جمع كنند و من در زنگ‌هاي تفريح به نمازخانه بروم و در كلاس درسم حاضر باشم.

یکی از والدین:
دانش آموزان دو هفته معلم نداشتند
از سوي ديگر در صحبت‌هاي والدين مطالب مختلفي شنیده می شود ولی غالباً آن‌ها هم خواستار حضور اين معلم بودند. در يك برهه زماني گويا هنگامي كه اين معلم در مرخصي بوده -بنا به صحبت يكي از والدين- چند روزي تاخير در معرفي معلم جديد، اتفاق افتاده و حتي اين‌كه درغياب معلم كلاس (مهناز مقدم‌نيا) مدتي حدود دو هفته دانش‌آموزان اين كلاس توسط پرسنل اين مدرسه اداره مي‌شده است.

مدير آموزش و پرورش نیشابور:
از روز شنبه تختی در کلاس نخواهد بود
جواد قوامي‌نژاد در گفت‌و گو با ايسنا اظهار كرد: ايشان از 27 بهمن ماه مرخصي استعلاجي داشته؛ جايگزين نيز در همان روز براي وي تعيين شده. روز 29 اسفند مرخصي وي به پايان رسيده و پس از تعطيلات در روز 14 فروردين به پزشك مراجعه كرده و مجدداً پزشك براي او مرخصي تشخيص مي‌دهد ولي خود ايشان گفته كه نمي‌خواهد از مرخصي استفاده كند.

وی ادامه داد: با وجود جايگزين، ايشان خواستار حضور در كلاس شده و در همان روز نيز يكي از والدين عكس گرفته و در فضاي مجازي نوشته‌اند، 3 ماه مرخصي. در حالي‌كه 33 روز مرخصي بوده و از همان روز اول نيز جايگزين داشته است.

قوامی‌نژاد در پاسخ به تاخير در جايگزيني اين معلم نيز گفت: اين موضوع را تكذيب مي‌كنم. نمي‌شود صحبت والدين را به‌جاي خود سيستم اداري قبول كنيم. اين‌ها اخبار غير رسمي است و حتي دو ساعت هم فاصله نبوده است. ضمناً ما پنج هزار پرسنل داريم كه سر كلاس مي‌روند و به‌طور ميانگين ممكن است چند روزي در كلاس نباشند.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور بیان کرد: ضمناً همكاران مدير و معاون در بسياري از مدارس 6 ساعت موظفي دارند. به هر حال از روز شنبه تختي در كلاس نخواهد بود و اگر ايشان توانستند ايستاده تدريس كنند، مي‌توانند در كلاس درس حضور داشته باشند وگرنه نيروي جايگزين داريم.

گسترش چشمگیر وسایل ارتباطی معادلات را گاه پیچیده می کند. این روزها شاهد بروز پدیده های مختلفی در عرصه فضاهای مجازی هستیم که یک شبه بر صدر اخبار می آیند و کمی بعد فراموش می شوند. “معلم فداکار نیشابوری” هم یکی از این نمونه هاست که حواشی اقدامش آن قدر شاخ و برگ گرفته که نیتش در آن گم است. اين گزارش سعی داشت از نگاهی واقع‌بینانه به این موضوع بپردازد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا