آرایش و زیبایی

مانیکور در خانه

 

 

مانیکور ناخن

مانیکور و پدیکور به معنی مرتب کردن ناخن هاست‎

 

خیلی ها از کلمه ی مانیکور برداشت خوبی ندارند و تصور می کنند کاریست غیر عادی و مخصوص آرایشگاه ها و خانم های آنچنانی…

 

اما در واقع مانیکور و پدیکور به معنی مرتب کردن، چیدن سفیدی های اضافه ی اطراف ناخن و هم اندازه کردن ناخن هاست و می تواند خیلی راحت در خانه انجام گیرد، مانیکور یعنی مرتب کردن ناخن های دست و پدیکور یعنی منظم شدن ناخن های پا، شما می توانید به طریقه ی زیر، ناخن های دست و پایتان را خودتان درخانه مرتب کنید. 

 

برای مانیکور در خانه به این چیزها نیاز دارید:

o تمیزکننده‌ی کتان یا حوله

o ناخن‌گیر

o سوهان ناخن

o کرم مرطوب‌کننده یا روغن

o یک تشت

o آب گرم برای خیس کردن

o وسایل مانیکور مانند گوشه گیر، گوشت گیر، قیچی و انواع سوهان ها و …

 

قدم اول

ابتدا به کمک ناخن گیر ناخن های خود را کوتاه کرده و فرم دهید، این مرحله مهمترین بخش کار است، حتما دقت کنید تا ناخن هایتان با همدیگر هم اندازه باشد، گوشه ی ناخن را به دلخواه گرد یا مربعی کنید .کوتاهی و بلندی ناخن هم کاملا سلیقه ایست.

 

سوهان کشیدن ناخن ها

به وسیله ی سوهان ناخن گوشه و بالای ناخن های خودتان رو تمیز و مرتب کنید و دقت کنید که اینکار را با آرامش انجام دهید و به روی ناخن هاتون هیچ گونه فشاری وارد نکنید چرا که باعث آسیب به ناخن می شود.

 

سپس ناخن های خود را به مدت ۵ دقیقه در کاسه ی آب گرم یا شیر یا روغن زیتون قرار دهید تا پوست اطراف ناخن نرم شود و بعد به کمک یک پارچه ی کتان یا حوله دستان خود را خشک کنید .از محلول آب و آبلیمو هم می توان استفاده کرد، آبلیمو باعث سفیدی و تمیزی ناخن ها می شود.

 

اکنون‌که دست‌های شما تمیز و مرطوب هستند، از یک کرم مرطوب‌کننده‌ی خوب استفاده کنید و دست‌های خود و ناخن هایتان را با آن مالش دهید. این کار باعث می‌شود تا آب کافی به پوست شما رسیده و آن را مرطوب سازد. اگر مرطوب‌کننده‌ی خوب دم دست ندارید، می‌توانید از روغن موردعلاقه‌ی خود استفاده کنید.

 

بعد از اینکه پوست اطراف ناخن نرم شد با یک گوشت گیر گوشت های اطراف ناخن را کمی به طرف بالا زده و پوست های اضافه را به کمک یه قیچی کوچک بگیرید . اینکار را از یک طرف ناخن شروع کرده و به طرف دیگر ختم کنید و بعد از اتمام کار ناخن هایتان را با الکل ضدعفونی کنید.

 

می توانید با ناخن‌گیر گوشه‌های برآمده را بردارید. توجه داشته باشید پوست روی ناخن می‌تواند از ناخن در برابر عفونت‌های باکتریایی جلوگیری کند. بنابراین اگر به این بخش آسیب بزنید احتمال دارد که به ناخن خود نیز آسیب‌زده باشید. زمانی که پوست خود را تمیز کردید، ناخن‌های آویزان شده از گوشه‌های ناخن خود را تمیز کنید.

 

اکنون با ابزار پوشر، مقداری کوتیکول ناخن را به عقب برانید و مرتب کنید. هر از گاهی با پارچه ی کتان اضافات را از روی ناخنتان پاک کنید.

 

می توانید این کارها را بعد از حمام انجام دهید، چرا که گوشه ی ناخن ها حسابی خیس خورده و بیرون زده و آماده ی مرتب شدن است، فقط حواستان باشد ناخنتان نشکند، زیرا معمولا بعد از حمام ناخن ها نرم و شکننده هستند. پدیکور هم دقیقا مانند مانیکور است و هیچ تفاوتی ندارد.

 

توجه داشته باشید که شما باید از ناخن هایتان مراقبت کنید و از آنها برای کار در آشپزخانه و نظافت مانند پاک کردن لکه ها استفاده نکنید، شب هنگام آنها را چرب کنید و از مانیکور و پدیکور برای زیبایی و مراقبت بیشترشان کمک بگیرید. 

 

منبع: تبیان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا