کارشناسی فنی هیوندا و کیا

 

کارشناسی فنی هیوندا و کیا

 

[box type=”custom” bg=”#” color=”#196365″ border=”#” radius=”18″ fontsize=”22″]

 
تخصصی ترین کارشناسی فنی منطقه جهت خریداران انواع اتومبیل
خدمات موتوری،گیربکس،جلوبندی
عیب یابی سیستم های کامپیوتر اتومبیل با دستگاه های پیشرفته
تامین قطعات یدکی با مناسب ترین قیمت
تعویض روغن گیربکس اتومات با دستگاه مخصوص

[/box]

 

 

 

 

 بلوار معلم-معلم۵۵-شهید فخرایی ۳۱-کارشناسی بهرام زاده
۰۵۱-۳۸۹۱۹۵۷۴
۰۹۱۵۵۰۵۲۲۶۵
بهرام زاده
cafemashhadyha.ir/?p=109026

 

توضیحاتی در خصوص موتور اتومبیل های هیوندای

G6BW
موتور نخست که ۲۴۹۳ سی سی حجم دارد بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ روی هیوندای سوناتا قابل سفارش بود. این موتور توانایی تولید ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۶ نیوتون متر را داراست. این موتور دارای دو میل‌سوپاپ در بالا است و طول کورس سیلندر آن ۷۵ میلی‌متر است.
G6BA
موتور بعدی با حجم ۲۶۵۶ سی‌سی و شش سیلندر وی شکل است و از بلوک و سر سیلندر آلومینیومی بهره‌مند است. این موتور در بازار کشورمان نیز با مدل‌های سانتافه و اسپرتیج و توسان و هیوندای کوپه عرضه می‌شد. این موتور ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند که البته در مدل‌های مختلف ممکن است کمی ارقام تفاوت داشته باشند. این سری از سیستم سوخت‌رسانی MPFI استفاده می‌کنند که در این سیستم ریل مشترک وجود ندارد. این سیستم امروزه کمتر استفاده می‌شود و سیستم‌هایCommon rail محبوبیت بیشتری دارند.

Hyundai Sonata Engine

Hyundai Sonata Engine

Theta engine

موتورهای تتا بخشی از برنامه ی آلیانس جهانی موتور است که سه کمپانی میتسوبیشی هیوندای و کرایسلر در آن عضویت دارند. این موتورها سومین موتورهای تمام آلومینیومی کمپانی هیوندای هستند و همگی آن‌ها چهار سیلندر بنزینی‌اند. این موتورها نیز همانند سری لامبدا در موتور سازی آلاباما ساخته می‌شوند.
سری اول موتورهای تتا شامل دو گونه ی ۲ و ۲٫۴ لیتری بود.
۲٫۰L – G4KA
این موتور دولی‌تری ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتون متر گشتاور دارد و ضریب تراکم آن ۱۰٫۵ به ۱ است. در این موتور به‌جای تسمه تایم از زنجیر تایم استفاده شده است و وزن آن ۱۴۳ کیلوگرم است.
۲٫۴L – G4KC
این موتور نسخه ی ۲٫۴ لیتری بوده و توان آن ۱۶۲ اسب بخار و گشتاور آن ۲۲۲ نیوتن متر است.

Theta II

نسل دوم موتورهای Theta با نام Theta II شناخته می‌شوند.

Hyundai Theta II Engine
Hyundai Theta II Engine

۲٫۰L – G4KD
این موتور دارای دو میل‌سوپاپ در سرسیلندر بوده که با روش متالورژی پودری ساخته شده‌اند. همچنین سرسیلندر آن بدون شیم (تایپیت اتومات) بوده و اتاقک احتراق آن از طراحی Pent roof بهره می‌برد. ] توضیح مترجم: اجازه بدهید کمی در مورد طراحی pent roof صحبت کنیم. این نوع اتاق احتراق شباهت زیادی به طرح موتورهای Hemi دارد با این تفاوت که بجای دو سوپاپ از چهار سوپاپ استفاده شده است. این نوع طراحی نخستین بار توسط کمپانی پژو در سال ۱۹۱۱ معرفی شد. این طراحی امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد چراکه دارای راندمان خوبی است و از حجم ثابت اسب بخار خروجی بیشتری را تحویل می‌دهد. بعضاً به این موتورها Quad cam نیز گفته می‌شود.
سیستم تایمینگ این موتورها توسط کمپانی امریکایی بورگ وارنر تدارک دیده شده و از زنجیر تایم بی‌صدای انحصاری کمپانی استفاده می‌کند. همچنین سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها نیز فقط روی میل‌سوپاپ ورودی نصب شده است.
بلوک موتور از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده که با یک فریم نردبانی سازه ی آن تقویت شده است. پمپ روغن آن نیز از نوع دوطبقه است. مانیفولد اگزوز نیز از فولاد ضدزنگ ساخته شده, این نوع فولاد مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ‌زدگی دارد و می‌تواند سال‌ها بدون خوردگی باقی ماند.

Hyundai Theta II Engine
Hyundai Theta II Engine

این موتور از سیستم سوخت‌رسانی MPFI استفاده می‌کند و گونه ی ۲ لیتری آن توانایی تولید ۱۶۳ اسب بخار و ۱۹۸ نیوتون متر گشتاور را داراست. این موتور در بازار کشورمان روی کیا اسپرتیج قابل سفارش است.
همین موتور با مجهز شدن به سیستم تزریق مستقیم سوخت توانایی تولید ۱۹۸ اسب بخار و ۲۵۲ نیوتون متر گشتاور را داراست.
نسخه ی ۲٫۴ لیتری این موتور که در کشورمان همراه خودروها ی سوناتا, اپتیما, اسپرتیج و توسان عرضه می‌شود با ضریب کمپرس ۱۰٫۵ به ۱ توانی برابر با ۱۷۷ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۲۸ نیوتون متر را داراست.

Hyundai Theta II Engine
Hyundai Theta II Engine

مدل توربوشارژر ۲ لیتری Theta II نیز عرضه شده است که در دو مدل سوناتا توربو و جنسیس کوپه قابل سفارش است. این موتور از توربو های مدل TD04 شرکت میتسوبیشی استفاده می‌کند و توانایی تولید ۲۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتون متر گشتاور را داراست. با توجه به ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی این موتور می‌تواند گزینه ی مناسبی برای بازار کشورمان باشد.
در پایان به لیست خودروهایی که از موتورهای Theta II استفاده می‌کنند می‌پردازیم:

مدل ۲ لیتری
هیوندای جنسیس کوپه
کیا سراتو
کیا اسپرتیج
هیوندای iX35
هیوندای سوناتا

مدل ۲٫۴ لیتری
کیا اپتیما
کیا اسپرتیج
کیا کادنزا
هیوندای سانتافه
هیوندای سوناتا
هیوندای توسان
کیا کارنز

دکمه بازگشت به بالا