مشهد

محدودیت کرونایی در حرم رضوی بیشتر شود

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: همه محدودیت‌ها از جمله محدودیت‌های تشرف به حرم مطهر امام رضا (ع)، اماکن مذهبی و مساجد باتوجه‌به اینکه در دوران اوج بیماری کرونا به سر می‌بریم، باید تشدید شود.

 دکتر علی بیرجندی‌نژاد افزود: خوشبختانه تاکنون آستان قدس رضوی و مساجد در زمینه مقابله با کرونا و پیشگیری از آن بیشترین همکاری را داشته‌اند.


وی با تأکید بر اعمال محدودیت‌های بیشتر برای کنترل کرونا ادامه داد: محدودیت در برگزاری مراسم خانوادگی، جشن‌ها، عزاداری‌ها، محدودیت هتل‌ها و رستوران‌ها و تعطیلی مراکز آموزشی و مدارس، تردد درون‌شهری و برون‌شهری باید تداوم یابد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در شرایط کنونی اعمال محدودیت‌های زمانی، کمک‌کننده نیست و باعث تشدید شیوع بیماری می‌شود.

بیرجندی‌نژاد افزود: بهتر است فعالیت‌ها کنترل و محدودیتی برای آنان اعمال شود تا اینکه فعالیت‌ها به‌لحاظ کاهش ساعت کاری محدود شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در برخی شهر‌ها شاهد کاهش ساعت کاری اتوبوس و مترو هستیم که این امر باعث می‌شود تراکم جمعیت در ساعت‌های باقی‌مانده افزایش یابد و باعث تشدید بیماری شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: فصل سرما می‌تواند یکی از عوامل افزایش آمار مبتلایان و تلفات کرونا در کشور باشد، زیرا در فصل سرما افراد مجبور می‌شوند در فضای بسته حضور پیدا کنند.

بیرجندی‌نژاد افزود: قرنطینه یکی از روش‌های کنترل شیوع بیماری است که در بسیاری از نقاط دنیا انجام می‌شود، اما منع کامل تردد‌های بین‌شهری و درون‌شهری همراه با توقف فعالیت‌ها به‌مدت دو هفته تبعات سنگینی در پی دارد.

به گفته وی اگر قرار باشد به‌مدت دو هفته تمام فعالیت‌ها محدود شود، باید از افرادی که نمی‌توانند از خانه خارج شوند نیز حمایت شود.

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۵۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۱ هزار و ۳۴ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا