سلامت

محققان: مصرف قهوه به همراه شکلات تلخ می تواند تمرکز را تقویت کند


  اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی, قهوه

تحقیق جدید پژوهشگران نشان می دهد که نوشیدن قهوه به همراه شکلات تلخ احتمالا باعث افزایش تمرکز می شود و اثر فوق العاده ای بر مغز دارد.

 به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی هلث نیوز لاین، براساس مطالعه محققان دانشگاه کالارکسون در نیویورک که تایید نتایج آن به بررسی های بیشتر نیاز دارد، نوشیدن یک فنجان قهوه دم کرده همراه با شکلات تلخ بیشتر از مصرف جداگانه قهوه سنتی و شکلات داغ می تواند در افزایش توجه و مدت زمان تمرکز موثر باشد.

به گفته این پژوهشگران، ترکیب محرک طبیعی کافئین و آنتی اکسیدان های شکلات تلخ در کاهش احساس اضطراب و افزایش تمرکز موثر است.

علی بولانی محقق اصلی این مطالعه گفت: مصرف شکلات تلخ جریان خون را در مغز افزایش می دهد و در افزایش شناخت و تمرکز مغز نیز موثر است؛ از سوی دیگر، کافئین به تنهایی می تواند اضطراب را افزایش دهد که براساس مطالعه جدید، مصرف شکلات تلخ می تواند اثرات اضطراب زای مصرف کافئین را کاهش دهد و همین امر دلیل خوبی برای نوشیدن ترکیبی از هر دو است.

محققان اثر مصرف شکلات دم کرده را در تمرکز، انگیزه برای انجام فعالیت شناختی و احساس اضطراب، انرژی و خستگی بررسی کردند و در این خصوص، از شرکت کنندگان خواستند نوشیدنی هایی همچون شکلات تلخ دم کرده، شکلات تلخ حاوی کافئین، کافئین بدون شکلات تلخ و یک دارونمای بدون کافئین و شکلات تلخ را مصرف کنند.

پس از مصرف نوشیدنی های مورد نظر، از شرکت کنندگان خواسته شد مجموعه فعالیت هایی را انجام دهند تا عملکرد شناختی و نیز وضعیت روحیه آنها ارزیابی شود.

محققان پس از بررسی وضعیت سرعت شناختی، روحیه و تمرکز شرکت کنندگان دریافتند که هر یک از آنها پس از نوشیدن کافئین عملکرد نسبتا خوبی در شاخص های مورد نظر داشتند اما پس از نوشیدن ترکیبی از کافئین و شکلات تلخ عملکرد بهتری داشتند.

به گفته محققان، نتایج این آزمایش ها امیدوارکننده است و نشان می دهد که مصرف ترکیب شکبلات تلخ و کافئین انتخاب خوبی برای دانش آموزان و افرادی است که نیاز به دقت زیاد و مستمر دارند.

نتایج این مطالعه در مجله BMC Nutrition منتشر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا