ایران

محمدهاشمی: در برجام نفع مشترک مطرح است نه نفع یک طرفه

دیپلماسی دولت قبل آثار نامناسبی برای کشور به همراه داشت و نتیجه آن ده ها قطعنامه و تحریم بود اما دیپلماسی دولت فعلی، ایران را وارد تعامل سازنده با کشورهای مختلف کرد …

رییس اسبق سازمان صداوسیما معتقد است اجرای برجام در کوتاه مدت آثار ملموسی ندارد اما در میان مدت و دراز مدت تاثیرات خود را بر اقتصاد و روابط بین المللی ایران خواهد گذاشت.

محمدهاشمی فعال سیاسی و عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران با اشاره به اینکه دولت یازدهم مسیر هوشمندانه‌ای را در مذاکرات هسته‌ای و رسیدن به برجام طی کرد، گفت: در مذاکرات هسته‌ای هرکدام از طرفین خواسته‌هایی داشتند، آنچه از برآیند مذاکرات گزارش می‌شد و نتایجی که در نهایت حاصل شد نشان داد که هیات مذاکره کننده ایران توانست با رعایت خطوط قرمز نظام، بسیاری از خواسته‌های کشور را تامین کنند، ضمن اینکه توقع هم بیشتر از این نبود بر همین اساس معتقدم مسیری که ایران در مذاکرات طی کرد مسیر موفق و همراه با هوشیاری بود.

اخبار,اخبارسیاسی ,محمدهاشمی

وی با تاکید براینکه دو طرف باید به تعهدات خود در اجرای برجام و بعد از آن پایبند باشند، خاطرنشان کرد: در روابط بین الملل بحث مقابله به مثل مطرح است. اگر یکی از طرفین به تعهداتش عمل نکند این حق برای طرف مقابل وجود دارد که مقابله به مثل کند. شواهد نشان می دهد که انشالله برجام با موفقیت و طمانینه اجرایی خواهد شد.

رییس سابق سازمان صداوسیما ادامه داد: هرچند از نظر تبلیغاتی و سیاسی مواردی مطرح می‌شود و دو طرف خط و نشان‌هایی برای هم می‌کشند و خواسته‌های دیگری را هم مطرح می کنند اما به نظر می‌رسد اینها تا قبل از شروع برجام است ولی بعد از اجرا امیدوار هستیم که طرفین به تعهداتی که دارند عمل کنند و یک تعامل سازنده در روابط دنبال شود که به نفع دو طرف و حتی دنیا است.

رئیس دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه شاید اجرای برجام در کوتاه مدت آثار مشهودی نداشته باشد، اظهار داشت: تغییراتی که برجام در عرصه اقتصادی و بین المللی برای ایران ایجاد خواهد کرد ممکن است در کوتاه مدت خیلی ملموس نباشد ولی در میان مدت و بلند مدت می تواند تاثیرات خوبی در بعد اقتصادی و روابط ایران با دیگر کشورها داشته باشد. در برجام نفع متقابل و مشترک مطرح شده است نه نفع یک طرفه. ما امیدوار هستیم که در میان مدت و دراز مدت تاثیرات این برجام در دو طرف مذاکره کننده مشهود شود.

هاشمی دیپلماسی دولت روحانی را در 2 سال گذشته موفق و منطقی ارزیابی کرد و گفت: دیپلماسی دولت روحانی نقطه مقابل دیپلماسی دولت قبل است. دیپلماسی دولت قبل آثار نامناسبی برای کشور به همراه داشت و نتیجه آن ده ها قطعنامه و تحریم بود اما دیپلماسی دولت فعلی، ایران را وارد تعامل سازنده با کشورهای مختلف کرد و انشاالله با اجرای برجام این رود بهتر هم خواهد شد.

 

 اخبار سیاسی  –  عصر  ایران 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا