خراسان

محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی شد + سوابق

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ‌مشهد مقدس، هیئت دولت در جلسه یکشنبه به ریاست رئیس جمهور، پس از بررسی صلاحیت و برنامه‌های‌ محمد صادق معتمدیان برای تصدی مسئولیت استانداری خراسان رضوی که از سوی وزارت کشور پیشنهاد شده بود، به وی رای اعتماد داد.

وی متولد کرمانشاه  دارای مدرک کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه ارومیه است‌. معتمدیان قبل از انتخاب به عنوان استاندار خراسان رضوی‌، استانداری خراسان جنوبی و سابقه خدمت در استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه ، ایلام و ستاد دستگاه‌های اجرائی در تهران را در کارنامه خود دارد‌.

استاندار جدید خراسان رضوی هچنین عضو شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور است. ریاست شورای سیاست گذاری موسسات آموزشی پژوهشی در شمال غرب کشور، خدمت در استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام در سطح مدیرکل و معاون دستگاه های اجرایی از سال ۱۳۷۹ تاکنون و خدمت در ستاد دستگاه های اجرایی در تهران تا سطح مدیرکل از مهمترین سوابق اجرایی معتمدیان است.

معتمدیان در مدت ۲۲ ماه تصدی خود در استانداری خراسان جنوبی، با بررسی میدانی مشکلات ، نیازها و شنیدن درخواست های مردمی  قطار توسعه خراسان جنوبی را ریل گذاری کرد و با حضور مدیران ارشد نظام و مسئولین دولتی در اولین گام اعتبارات خراسان جنوبی را افزایش داد‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین ‌حسن روحانی در ‌جلسه عصر امروز هیئت دولت ضمن تشکر از خدمات آقای رزم حسینی در مدت تصدی استانداری خراسان رضوی، انتخاب آقای معتمدیان را تبریک گفت و خدمت در پایتخت معنوی جمهوری اسلامی ایران را توفیق بزرگی قلمداد کرد که نصیب وی شده است.

رئیس جمهور اظهارداشت: استان خراسان رضوی از جهات مختلف در زمره مهم ترین استان های کشور است. این استان به لحاظ اقتصادی، فرهنگی، حوزوی، دانشگاهی، گردشگری و زیارتی ویژگی های ممتاز و بعضاً منحصر به فردی دارد ولذا استاندار باید توان تماس و ارتباط با همه جریان های سیاسی، مذهبی و قومی را داشته باشد.

‌روحانی تأکید کرد: استاندار خراسان بویژه باید به جذب جوانان، بانوان و اقوام و مذاهب مختلف اهتمام ورزد، حقوق طبیعی و انسانی همه شهروندان را فارغ از جنسیت، مذهب و قومیت شان رعایت کند و با تمسک به عالم آل محمد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اعتدال و میانه روی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد.

وی همچنین به اولویت های دولت در حوزه های اقتصادی و اجتماعی خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: ایجاد خط آهن برقی و سریع السیر در مسیر تهران – مشهد، از برنامه های اولویت دار دولت یازدهم و دوازدهم بود که پس از برجام، درحال انجام بود ولیکن متأسفانه با آغاز دوباره تحریم ها، فعلاً متوقف شده است.

‌روحانی در ادامه، به لزوم برنامه ریزی برای حل مشکل آب مشهد، توسعه معادن استان و حل مشکلات حاشیه نشینی اشاره کرد و گفت: گرچه در حوزه صنایع معدنی و به ویژه فولاد شاهد پیشرفت صد درصدی در استان خراسان رضوی هستیم اما انتظار دولت، توسعه بیش از پیش معادن در این استان است.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: در سایه تلاش های دولت، به زودی راه آهن خواف به هرات افتتاح خواهد شد که زمینه های توسعه همکاری ایران و کشور دوست و همسایه افغانستان را بیشتر فراهم خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا