مشهد

محموله قاچاق روغن‌های صنعتی در مشهد کشف و ضبط شد

حمید رضا کریم

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از کشف بزرگترین محموله قاچاق روغن‌های صنعتی در مشهد مقدس خبر داد.

حمیدرضا کریم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس از کشف بزرگترین محموله قاچاق روغن صنعتی در مشهد خبر داد و اظهار داشت: به‌دنبال اطلاع واصله، بزرگترین محموله روغن‌های صنعتی که در انباری واقع در یکی از شهرک‌های حاشیه مشهد دپو شده بود با هماهنگی‌های لازم دستگاه کاشف، به دستور شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز مشهد مقدس به ظن قاچاق توقیف شد.

وی افزود: این محموله که شامل ۳۸۳ هزار لیتر انواع روغن‌های صنعتی و نیز ۲۶۰۰ لیتر گریس بود توقیف شد و پرونده اتهامی برای متخلف تشکیل که هم اکنون در شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز مشهد در حال رسیدگی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این محموله هم اکنون به ظن قاچاق توقیف شده و پس از طی مراحل قانونی و انجام تشریفات لازم در مراحل رسیدگی، در زمینه آن تعیین تکلیف خواهد شد.

کریم افزود: طبق قوانین عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کالا تخلف و کالایی که مالیات آن پرداخت نشود و در معرض عرضه قرار گیرد در حکم قاچاق تلقی خواهد شد که با بررسی‌های اولیه در این خصوص محرز شد که مالیات ارزش افزوده این محموله پرداخت نشده که این امر طبق قانون تخلف محسوب و مستوجب مجازات است.

وی حجم این کالاها را بسیار زیاد ارزیابی کرد و افزود: به دلیل گستردگی حجم، محموله تا تعیین تکلیف نهایی در اینخصوص  در محل کشف توقیف شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا