مشهد

محکومان پدیده تا امروز همکاری جدی‌‌ ‌نداشته‌اند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، غلامعلی صادقی ظهر امروز در در نشست خبری ستاد تدبیر با موضوع شرکت پدیده اظهار داشت: پرونده پدیده به دادسرا ارجاع داده شده ‌و عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی که در قالب مشارکت و معاونت در این پرونده دخیل بوده‌اند، در حال بررسی است. 

وی افزود: پیش از برگزاری دادگاه پدیده شخصا به محسن پهلوان گفتم حرف و حدیث‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه شما می‌توانید شرکت را ساماندهی کنید و اگر این‌طور است حاضر به بازگرداندن شما به کار هستیم. ایشان گفت من نه پول دارم نه قدرت و از کسانی که چنین ادعایی کرده‌اند، مطالبه کنید. 

 رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اینکه محکومان پدیده تا امروز همکاری جدی‌‌ برای بهبود شرایط شرکت نداشته‌اند، گفت: از این به بعد هم اگر محکومان برای بهبود شرایط شرکت کمک کنند، استقبال می‌کنیم. 

صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: روسای دادگستری در استان پای قراردادهای معین‌های اقتصادی را امضا کرده‌اند و دستگاه قضا نیز از سرمایه‌گذاری در استان حمایت می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه پدیده تا دو هفته دیگر به فرابورس ورود پیدا می‌کند، گفت: ستاد تدبیر در راستای تامین منافع طلبکاران و به خصوص سهامداران جلسات مختلفی تشکیل داد و نظرات گروه‌های کارشناسی در مورد منافع سهامداران در مرحله صدور رای لحاظ شد؛ در حال حاضر اجرای حکم مهم است.

 رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: تا الان مسئولان استانی با هم برای حل موضوع پدیده هماهنگ بودند و مسئولان کشوری هم در این زمینه همکاری کردند تا شرکت هر چه سریع‌تر در مسیر قانونی خودش قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شرایط پدیده خوب است؛ امیدواریم هماهنگی و همکاری مسئولان مربوطه ادامه پیدا کند تا منافع سهامداران تامین شود.

در ادامه نشست علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان‌رضوی اظهار داشت: بعد از صدور حکم سرپرست شرکت پدیده، پیشنهاداتی از سوی علی کریمی، سرپرست موقت شرکت‌های گروه پدیده برای تسهیل فعالیت این شرکت مطرح شد که با تقاضای بنده از رئیس جمهور، در شورای امنیت کشور به تصویب رسید.

وی افزود: این پیشنهادات برای تایید نهایی در اولین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا مطرح خواهد شد.

رزم حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی به صورت تمام قد از پدیده حمایت خواهد کرد، وظیفه خود می‌دانیم برای ارتقای شاخص‌های این شرکت تلاش کنیم.

در ادامه نشست ستاد تدبیر خراسان رضوی علی کریمی قدوسی، سرپرست موقت شرکت‌های گروه پدیده گفت: بدهی ۳۷۰۰ میلیارد تومانی پدیده تعیین تکلیف شده و ۲۰۰۰ میلیارد تومان آن، از محل سهام مالکان قبلی به طلبکاران حقیقی، حقوقی و بانک‌ها داده شده است.‌

وی اضافه کرد: سهام شرکت توسعه که سهامی عام است تا  یکی دو هفته دیگر وارد فرابورس می‌شود و ورود شرکت ابنیه به فرابورس مستلزم تهیه صورت‌های مالی و طی شدن روند اداری است. 

قدوسی در ادامه گفت: پدیده از آن سهامداران است و هیچ پایگاه سیاسی و جناحی در آن تشکیل نمی‌شود.‌

سرپرست موقت شرکت‌های گروه پدیده تصریح کرد: تقاضای افزایش سقف کنسرسیوم از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۰۰۰ میلیارد تومان به وزیر اقتصاد داده شده است و جزئیات بیشتر در جلسه مجمع عمومی که تا پایان آذر برگزار می‌شود به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا